-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Optimisme fra Traton
Traton er blitt flinke til å fortelle hvordan det går. Nå rapporterer de om 126.000 enheter solgt i første halvår, og store ordre som kommer inn.
Traton kan bokføre en omsetning på € 13,6 milliarder i første halvår. Et notat i margen forteller at dette betyr at de er tilbake på 2019-, før-pandemi, nivå.
Nå er ikke dette delt opp på merker, noe Scania sikkert har interne synspunkter på. Ikke er det delt opp på busser og lastebiler heller, bortsett fra at de sier at ordreinngangen er spesielt lovende for lastebilene.
Dessuten får vi vite at Q2 i år var meget sterkere enn Q1, hvilket nok tyder bra for utviklingen videre utover året.
Men tilbake til tallene. Omsetningen på 13,6 milliarder euro sammenlignes med € 10,2 mrd. i den samme perioden i fjor og med 13,5 i 2019.
I Q2 i år var omsetningen på € 7 mrd., i fjor var den på € 4,4 mrd!
Ordrelisten etter første halvår var på mer enn 170.000 biler forteller de, med mer enn 89.000 i Q2. Det er faktisk mer enn alle ordrene i hele første halvår i fjor – da de endte på 87.400.
Driftsresultatet etter første halvår blir på ca. € 450 mill. selv etter € 670 mill. avsetninger i forbindelse med reorganiseringen av MAN Truck & Bus. I fjor endte det med minus € 220 mill.
Traton sier at slik det ser ut etter første halvår, regner de med å klare et driftsresultat på mellom 5 og 7 prosent, hvilket er i øvre del av prognosene.
Men de legger til en liten usikkerhet: at prognosene ikke har tatt restruktur-omkostningene for MAN, eller kjøpet av Navistar, med i vurderingene.
Detaljert halvårsregnskap skal presenteres den 30. juli.