-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tyrkiske elbusser til Norge
Busco AS, som kaller seg den største aktøren innen kjøp og salg i det norske bussmarkedet, har signert en distributøravtale med tyrkiske Anadolu Isuzu.
Det norske selskapet som ble etablert for litt over to år siden hadde omsetning på nesten 29 millioner kroner første driftsår, og et imponerende resultat på godt over fem.
Bussmagasinet har tidligere skrevet at Busco AS nok er et nytt navn for de fleste, men at det er to kjente fagfolk som står bak. Espen Husvik fra Bussexperten AS og Pål Hansen fra Hanum Buss & Bil AS har slått seg sammen for å bygge seg videre med det nye selskapsnavnet.
De skriver i en pressemelding at de skal påta seg salg av alle busser produsert av Anadolu Isuzu.
Satser grønt
«I tillegg til å ha alle oppdaterte modeller av Anadolu Isuzu i sin portefølje, vil Busco delta i anbudsprosessene i det norske markedet. Spesielt i anbud hvor nullutslipp er et krav», skriver de videre.
Det er åpenbart to busser som er aktuelle. NovoCiti Volt et en midibuss på 8 meter. Den andre er Citivolt 12 som er – som navnet antyder – en 12-meter.
I tillegg er det en helelektrisk leddbuss under utvikling som vil være klar neste år. Og man har også en varebil klar: Big.e som vakte Yrkesbils interesse på IAA i fjor, ikke minst fordi det var fullstendig umulig å oppdage hva det egentlig var for noe i løpet av de timene vi var innom standen.
I ettertid vet vi at den blant annet dro med seg en designpris.
God rekkevidde
NovoCiti har en motor på 270 kW og leveres med to batterialternativer, 211 eller 350 kWt. Den største har en kapasitet på cirka 350 kilometer. Åtte meter ganger en bredde på 2,4 meter gjør at den kan innredes til opptil 52 passasjerer.
Citivolt 12 har to motorer på 125 kW hver, kan ha en rekkevidde på inntil 480 km, og har plass til inntil 100 stående og sittende passasjerer.
Big.e har et lasterom på inntil 4 kubikkmeter og en kapasitet på 1000 kg. Rekkevidden er 150 kilometer og den lades via en vanlig 16A stikk-kontakt.
Anadolu Isuzu tilbyr forresten en batterigaranti på 8 år og/eller 3000 ladesykluser.
Lang historie
Produsenten, Anadolu, har røtter tilbake til 60-tallet og har meget moderne produksjonsfasiliteter. 55 % av energien som trengs produseres for eksempel allerede bare av solceller.
Forretningsmessig er de en joint venture mellom finske Anadolu Group, det japanske handelshuset Itochu Corp, og Anadolu Gruppe.
La oss håpe vi får treffe bussene deres på Transport og Logistikk på Lillestrøm om tre måneder.