-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bring satser på el-lastebiler fra svensk oppstartsselskap
I Sverige går Bring over til strøm i rutetrafikken sammen med det svenske teknologiselskapet Einride.
Første gangen vi stiftet bekjentskap med Einride var da de viste frem sin autonome Pod i 2017. En selvkjørende kasse på fire hjul, uten spor av førerhus, ratt eller pedaler.
Av ulike grunner har ikke verden vært helt klare for å sette dette konseptet ut i fullskala drift i det virkelige liv. Derfor har Einride også satset på mer konvensjonelle lastebiler, med førerhus, ratt og pedaler – men med elektrisk fremdrift.
Etter hva YrkesBil forstår er det snakk om et DAF-chassis med drivlinje fra Emoss, det nederlandske selskapet som har spesialisert seg på å bygge om lastebiler fra fossil til elektrisk drivlinje.
I tillegg bygger Einride selv inn sin «tekniske plattform», som er omfattende nok til at de velger å «re-brande» bilen med eget navn og logo og sågar kalle den for en «intelligent lastebil».
Samarbeidet den svenske avdelingen av Bring inkluderer implementering av hele Einrides plattform, inkludert transport med seks «smarte elektriske lastebiler», som skal operere blant annet i Stockholm, Gøteborg og Jönköping fra begynnelsen av neste år.
Investeringen er en del av Brings ambisjon om å levere helt fossilfritt innen 2025.
De seks lastebilene med tilhengere er koblet til Einrides plattform for planlegging og effektivisering av ruter, energiforbruk og kostnader.
«Hvis du regner med produksjonen av bilene og besparelsene som gjøres daglig, vil Bring nå en jevn balanse i CO2 -utslipp etter elleve måneder», hevder konsernet i en pressemelding.
– Dette samarbeidet gjør oss til de første i Sverige som elektrifiserte rutetrafikken mellom de største byene. Hvis alt går bra, vil vi elektrifisere en stor del av virksomheten vår og redusere utslippene våre betydelig, uttaler Hanna Jonasson, Nordic Operations Director i Bring.
Samarbeidet forventes å gi Bring en karbondioksidbesparelse på 78 prosent på disse rutene. Beregningen er ifølge konsernet basert på at elbilene bytter ut lastebiler som i dag kjører de samme distansene på HVO.
– Dette er et første skritt i et langsiktig innovasjonssamarbeid med et selskap som, i likhet med oss, setter bærekraft og forretningsfordeler først. Vi ser frem til å samarbeide med Bring for å hjelpe dem med å nå sine bærekraftsmål og sikre fremtiden for virksomheten gjennom digitalisering, elektrifisering og automatisering, uttaler Jonas Hernlund, kommersiell leder i Einride.