-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Renaults Hyvia-prosjekt
Renault har for lengst trukket opp elektrifiseringslinjen sin. Men nå utvider de den. Sammen med Plug Power lanserer de Hyvia – et prosjekt med hydrogen for varebiler.
Plug Power er et amerikanske selskap som spesialiserer seg på ganske grønn hydrogen.
Nå har de og Renault gått sammen om en komplett hydrogen-pakke, fra produksjon av hydrogen, via infrastrukturen og fyllestasjoner til elbiler der strømmen produseres fra brenselceller om bord.
Det skal starte allerede i høst med tre modeller basert på Master. Og Renault skal ikke bare sørge for bilene, de skal også sørge for finansiering og vedlikehold – her skal kunden slippe å ta noe risiko.
Finansieringen omfatter også de første mobile fyllestasjonene som skal på plass.
Basisbilen skal både ha en vanlig elbilbatteripakke på 33 kWt og en brenselcelle på 30 kWt. Oppmerksomheten konsentreres selvfølgelig rundt denne.
Tankene kan ha volum mellom 3 og 7 kg, avhengig av kjøremønster. Med de største tankene går bilen inntil 500 kilometer, derav 100 km på ren batteridrift.
Bilene skal kunne ha en volum på inntil 19 kubikk, eller en kapasitet på inntil 15 personer som minibuss. Man regner dessuten med at mobile tankstasjoner skal være i operasjon mot slutten av året, samtidig som de første bilene skal leveres.
Hyvia sier selv at de tar sikte på hele Europa, men foreløpig er det Frankrike som gjelder. Fire punkter er valgt ut, alle sammen i nærheten av Renaults produksjonssteder.
Ny sjef for nye Hyvia er forresten David Holderbach. Han har vært tre år med Nissan og deretter 12 år med Renault – nå sist på servicemarked-siden.