-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Biogass ble løsningen for å sikre tilstrekkelig rekkevidde
Møbelprodusenten Ekornes og logistikkpartneren DB Schenker ønsker å satse på renere langtransport. Valget falt på en fast rute som skal kjøres på biogass, men det forutsetter at fylleinfrastrukturen blir god nok.
Først ute i samarbeidet mellom Ekornes og DB Schenker om å redusere utslippene innen langtransport er ruten Oslo-Ikornnes-Fetsund-Oslo.
Denne skal kjøres på biogass, og gå kontinuerlig med produkter fra Ekornes i løpet av 2. halvår 2022.
– Et betydelig miljøansvar knyttet til egen produksjon og distribusjon er tydelig nedfelt i Ekornes` klimastrategi. Denne investeringen er et ledd i å virkeliggjøre denne strategien og sikre en faktisk reduksjon av utslipp på våre transporter, sier logistikkdirektør Lars Wittemann hos Ekornes.
Tilgangen på elektriske vare- og lastebiler har tatt seg betydelig opp. Dog er rekkevidde en utfordring hvis man skal kjøre elektrisk over lengere distanser.
– For å sikre tilstrekkelig rekkevidde har man valgt å gå for biogass på denne ruten, utdyper han.
Fyllingsnettverk for biogass er under utbygging i Norge og Ekornes er tydelige på at denne aktuelle ruten trenger et betraktelig bedre utbygd nettverk enn det som tilbys i dag.
«Østlandet har fått noen fyllingsstasjoner, men for sikre denne aktuelle ruten må energistasjonen på Digerneset i Ålesund kommune stå ferdig som planlagt. Denne skal stå klar i løpet av 2022, og tidsplanen for dette prosjektet er da også viktig for både Ekornes og DB Schenker, og ikke minst for den videre konverteringen over på biogass i logistikkmarkedet», skriver selskapene i pressemeldingen.
– DB Schenker og Ekornes har inngått en langsiktig avtale om å kjøre den nevnte ruten. Dette er et viktig ledd i DB Schenker sin miljøstrategi om å operere 100 prosent klimanøytralt innen 2027. For å komme dit må vi ha en god miljødialog med våre kunder og gradvis fase ut diesel med biogass og elektrisk. Hydrogen vil nok også være en del av løsningen etter hvert, uttaler DB Schenkers markedsdirektør, Peter Stangeland.