-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Utvider utvalget av biodieseldrevne lastebiler
Elektriske drivlinjer får mye oppmerksomhet, men biodiesel er fremdeles aktuelt, mener Volvo.
Volvo Trucks utvider derfor nå modellutvalget som er tilpasset biodiesel B100.
Produsenten mener dette er et viktig og riktig steg å ta, for å redusere miljøpåvirkningen fra sine lastebiler.
Dermed har de en ganske bred palett motorer som kan kjøre på fornybare drivstoff, som biodiesel, HVO (Hydrotreated Vegetable Oils) og biogass.
«Her og nå»
B100 er nå tilgjengelig for motorer i modellene FL, FE, FM, FMX, FH og FH16 med visse varianter av dieselmotorene på 5, 8, 13 og 17 liter.
– Våre kunder spør etter løsninger for å redusere CO2-utslippene, og fornybare drivstoff er en attraktiv valgmulighet. Det er ganske enkelt en effektiv måte å redusere CO2 fra transport her og nå, sier Jan Hjelmgren, leder for produktledelse og kvalitet i Volvo Trucks, og fortsetter:
– Som en global lastebilprodusent må vi legge til rette for et vidt spekter av transportbehov og markedsforhold, noe som er grunnen til at vi ikke bare investerer i fremtidens teknologier, men også i løsninger som senker CO2-utslippene fra transport på kort sikt.
Inntil 70 % lavere CO2-utslipp
Reduksjonen av CO2 «kilde til hjul» fra å bruke biodiesel er mellom 30 % og 70 % sammenlignet med tradisjonell diesel, avhengig av hvilket råmateriale som er brukt i produksjonen av drivstoffet, ifølge Volvo.
Produsentens modellutvalg av mellomtunge og tunge lastebiler tilbys i dag med drivlinjer drevet av diesel, biodiesel, HVO, CNG (Compressed Natural Gas), LNG (Liquified Natural Gas), Bio-CNG, Bio-LNG (biogass) og elektrisitet.
Forbrenningsmotoren drevet av fornybart drivstoff er én av tre pilarer i Volvo Trucks’ strategi for å kutte CO2-utslipp, hvor de andre to er batterielektrisk og brenselcelleelektrisk. Målet de har satt er at alle lastebiler innen 2040 skal ha netto nullutslipp.