-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ta hensyn til syklistene
Unngå ritt-traseene om du kan og ta spesielt hensyn hvis du må kjøre der, oppfordrer direktør Geir A. Mo i Norges Lastebileier-Forbund (NLF) når sykkelrittet Styrkeprøven mellom Trondheim og Oslo avvikles denne helgen.
Styrkeprøven som er et av verdens aller største sykkelritt avvikles kommende helg. Løpet går over 543 kilometer fra Trondheim til Oslo og vil uten tvil prege trafikkbildet på traseen det kjøres.
Derfor er det viktig at alle trafikanter utviser størst mulig hensyn til deltakerne.
– Yrkessjåfører med ansvar for tyngre kjøretøy må være ekstra forsiktige, siden lastebiler bærer med seg et langt større lufttrykk enn andre trafikantgrupper, og kan derfor forårsake ubehagelige og til tider farlige situasjoner – selv om de holder avstand og kjører pent forbid, presiserer Mo.
Samarbeider med NLF
For å nå ut til flest mulig bak rattet på de største kjøretøyene, har arrangørene bak Styrkeprøven inngått et samarbeid med NLF for å drive opplysningsarbeid.
Dette ble med stort hell også gjort under fjorårets ritt. NLF sender ut SMS til samtlige medlemmer hvor det oppfordres til at alle tungbiler som ikke har et konkret transportoppdrag i rittets trasé, bør bruke omkjøringsveger.
– Vi samarbeidet i fjor og så at dette ga resultater. Syklistene rapporterte om svært hensynsfull kjøring fra lastebilene som måtte bruke vegen sammen med dem, sier daglig leder for Styrkeprøven AS, Morten Mørk.
Østerdalen et godt alternativ
Rittet følger E6 fra Trondheim til Kvitfjell og vil i dette området være mest utsatt. Her er Østerdalen ideell som omkjøringstrasé siden den går langt utenom sykkelrittet.
Deretter går traseene over på fylkesveger på vestsiden av Losna og Mjøsa til Biri, og RV4 videre til Gjøvik. E6 fra Fåvang vil derfor være upåvirket. Rittet fortsetter sørover fra Gjøvik langs RV33 på vestsiden av Mjøsa og fylkesvegene til Nedre Romerike. E6 følges på siste etappe inn til Oslo.