-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Farvel til en gammel venn
Vegen og Vi forsvinner. Et av de beste internbladene som finnes.
Det er ikke lenge siden vi siterte Vegen og Vi, i en av våre små notiser på denne siden. Det dreide seg om bøter på en omkjøringsvei etter at en bru ramla ned. Det ser ut til at dette dessverre skal bli siste gang vi kan bruke denne internavisen som kilde til noe som helst.
Helt siden 1961 har Vegen og Vi eksistert som et «kontaktledd for de ansatte i vegetaten».
Den var lenge en glimrende bedriftsavis, men kanskje med hovedvekt på bedrift – med andre ord: ikke fullt så interessant for oss utenfor. En frekvens på utgivelse hver annen måned, gjorde den kanskje heller ikke til det mest aktuelle organet.
Men for femten års tid siden gikk den over til tabloidformat, den kom ut med ti dagers mellomrom, den la veldig stor vekt på nyhetsformidling, presenterte gjerne kontroversielle saker, og ble åpenbart skrevet også for oss utenfor etaten.
Og akkurat det er det ikke tvil om, er man interessert i biler og biltrafikk, så er man også interessert i veier og alt det andre Statens Vegvesen driver med.
Så gikk frekvensen nedover igjen, i det siste har den ligger på 11 utgivelser i året. Slett ikke mindre ivrig leste, men altså lest med lengre mellomrom. Og sannsynligvis er det en naturlig utvikling at bladet nå legges ned.
Det kan være opprettelsen av veisektorens nye utbyggingsselskap, som selvfølgelig vil fragmentere bransjen. Eller det kan være den generelle overgangen til informasjon og underholdning på den lille skjermen, som forklarer dette nye dødsfallet.
Nå har det aldri vært noe problem med informasjonsstrømmen fra Statens Vegvesen gjennom andre kanaler, og det har aldri vært noe problem å få svar på spørsmål der, men jeg vil savne bladet – blant annet fordi det inneholdt saker av den type jeg aldri ville finne på å spørre om hvis ikke bladet hadde fortalt meg at saken eksisterte.