-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Siste sjanse for Rugbrødet
Den første bilen gikk av samlebåndet i Brasil 2. september 1957, men nå er det definitivt slutt. Avslutningen på Rugbrødet markeres med en spesialutgave i begrenset opplag.
Kjært barn har mange navn, men hos oss har den vært mest kjent som Rugbrødet, eller rett og slett Transporter. I Brasil heter den Kombi, og nå markeres slutten på et 56 år langt livsløp med Kombi Last Edition.
Ifølge Volkswagen er dette den lengstlevende modell i bilhistorien, og sammen med Bobla har den vært en av deres mest populære modeller i Brasil.
Kombi Last Edition skal produseres i 600 eksemplarer som alle får spesiell to-tone lakk, et “luksuriøst” interiør og en rekke spesielle detaljer. Bilene utstyres med en plakett som viser serienummeret på dashbordet.
Ellers får den spesialiteter som white-side dekk, hvite hjulkapsler og sotede ruter. Øvre del av fronten og rammen rundt lykter og blinklys får samme farge som nedre del av bilen. På sidene monteres dekaler med teksten “56 anos - Kombi Last Edition”.
På innsiden av vinduene henger gardiner i blått stoff, og gardinfestene har Kombi-logo, en detalj hentet fra toppmodellene på 60- og 70-tallet.
Setene er kledd med spesielle vinyltrekk med Atlanta-blå sider og matchende to-tone senter. Modellen har plass til inntil ni personer.
Instrumentpanelet er klassisk med speedometer i sentrum og tankmåler på høyre side. For øvrig har den noe så moderne som musikkanlegg med MP3-spiller og LED-belysning.
De 600 eksemplarene leveres med et sertifikat som viser at de er ekte vare. Modellen har en 1,4-liters motor i hekken som yter 78 hester når den fyres med bensin og 80 hk når den drikker etanol. Girkassen er firetrinns manuell.
PS!
Den moderne utgaven av Transporter, også kjent som Caravelle og Multivan, lever fortsatt i beste velgående, men det er altså den brasilianske utgaven av den tilårskomne Type 2 som nå synger på siste vers.