-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nissans London-taxi
Nissan NV200 har blitt valgt som New York City Taxi of tomorrow. Nå står London for tur.
Siden høsten 2012 har Nissan testet ut en variant av NV200 som skal skreddersys for å tilfredsstille de nye kravene som stilles til Londons taxier. Den siste tiden har lett maskerte biler kjørt rundt i realistiske omgivelser i metropolen.
Nissan har skreddersydd flerbruksbilen for London, hvor Nissan Design Europe har gjort en jobb de selv gir uttrykk for å være strålende fornøyde med. Det er samme team som står bak Qashqai og Juke, så man kan trygt si de har tatt sjanser tidligere også.
Den nye taxien skal være leveringsklar fra desember 2014 og er utstyrt med en moderne 1,6-liters dieselmotor og automatgirkasse. Den har et oppgitt CO2-utslipp på 179 gram per kilometer og NOx-utslipp på 10 mg/km – langt gunstigere enn tallene dagens London-taxier opererer med.
I løpet av 2015 skal Nissan også lansere en taxi med elmotor, basert på eNV200.
LES: Nissans el-offensiv
Taximarkedet i London er ikke noe nytt for Nissan – deres 2,7-liters dieselmotor ble benyttet i FX4 Fairway og TX1 på 1980- og 90-tallet og opparbeidet seg et godt rykte for sin slitestyrke.
Ved å skreddersy taxien for London har Nissan måttet forholde seg til strenge rammer. For eksempel skal alle taxier ha en vendediameter på maks 25 fot (7,6 meter) og vippeseter i andre seterad.
Nissan-utgaven har dessuten skyvedører som gjør det lett å få inn en rullestol, og passasjerene kan få ladet sine telefoner via USB- og 12V-uttak mens de er underveis til sitt mål.
Ifølge Nissan er designen spesialutviklet for å ta vare på stolte tradisjoner fra de legendariske Hackney Carriages som har preget bybildet. Teknologien er likevel topp moderne, det benyttes for eksempel LED’er i taklampa.
Det blir definitivt ikke det samme å sette seg inn i en Nissan London Taxi som i en av de gamle gode, men livet må vel gå videre?