-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
117 usolgte lastebiler
Samferdselsdepartementet har sagt seg enige i Vegdirektoratets avgjørelse. Den norske Chrysler-Jeep importøren er fortsatt uenig i avgjørelsen, men avventer reaksjonen fra Tollvesenet før de eventuelt vil reagere. Og med reaksjon kan det bli snakk om en rettssak.
Og på lager i Norge står det 117 splitter nye Jeep som skulle vært bygget om til lastebil. Før myndighetene reagerte ble det registrert 274 Jeep lastebil. Enda flere har skrevet kontrakt på levering – men kan nå trolig se langt etter sin bil. 1. januar 2005 endres reglene, så da er saken helt ute av verden. Men hva blir skjebnen til de 117 Jeepen som står på lager?
–Vi vurderer flere alternativer, sier informasjonsansvarlige Henning Larsen i Chrysler-Jeep Norge. Bilene er importert som personbiler og kan i utgangspunktet selges som det. Noen er solgt som det – men det er neppe realistisk at vi kan selge alle bilene som personbiler. Vi har derfor vurdert reeksport av bilene.
BilNorge: Til hvilke land?
–Det er interesse for Jeep mange steder, og jeg antar at det er mulig å finne noen særlig i det østlige Europa.
BIlNorge: Har dere vurdert å selge bilene billigere i Norge?
–Vi vil gjerne selge flest mulig til norske kunder – for bilene er jo alt i landet. Men vi vil ikke ha noen form for dumpingpriser av bilene. Men det er klart at vi må ha gunstige priser skal vi kunne selge så vidt mange nye Jeep.
BilNorge: Hvilke motorer har bilene?
–Det er faktisk mange typer – noen har bensin- og andre dieselmotor. Vi er egentlig ikke så veldig bekymret for bilene for det er stor interesse, ikke minst i utlandet. Vi tar ingen rask avgjørelse og ser tiden an.