-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Dobbeltcabiner må tilpasses
Geneve (BilNorge.no): De særnorske avgiftsreglene slår til igjen. Mens alle land i Asia, Afrika og Europa kan selge Toyotas nye HiLux dobbeltcabin med baksete, må bilene bygges om spesielt for Norge.
Lasteplanet på nye Toyota Hilux dobbeltcabin er nemlig for kort. Skal bilen godkjennes og registreres som en kombinertbil må planet forlenges med
Forventninger
Toyota skal produsere HiLux i Thailand og Sør-Afrika. Norske Toyota-forhandlere forventer seg meget av bilene som etter planene skal være i Norge i løpet av høsten. Men nå kan kravet til forlengelse av lasteplanet føre til at den mest populære modellvarianten må komme senere.
Administrerende direktør Tor I. Berge i Toyota Norge har besøkt Toyotas fabrikk i Sør-Afrika. Han har sett den nye HiLux og sier at han tror de får til en løsning med forlenget lasteplan på dobbeltcabineren. Han håper arbeidet kan gjøres lokalt på fabrikken i Sør-Afrika slik at man slipper ombygging i Norge.
Erfaringer
Toyota-importøren venter ikke på den særnorske dobbeltcabineren, men starter trolig med de øvrige pickup variantene i oktober. Det vet ikke helt om alle modeller vil komme fra Sør-Afrika eller om det blir leveringer både fra Thailand og Sør-Afrika. Toyota understreker at hvor bilene produseres ikke påvirker kvaliteten. Toyota Norge har bare positive erfaringer med Toyotaer produsert i Tyrkia og England. Den nye Aygo skal bygges i Tsjekkia med motorer fra Polen.