Verkstedet kommer til deg

Nå kommer et nytt tilbud til Fords flåtekunder som vil slippe å levere bilen til service.

Publisert

Det er første gang Ford lanserer et mobilt servicetilbud for person- og varebiler i Norge, og det er Ford-forhandleren RøhneSelmer som er først ute.

- Mange av storkundene våre har etterspurt denne tjenesten. De har ofte problemer med å få logistikken til å gå opp når de skal levere biler til service. I stedet for at kunden må komme til oss, kan vi ta servicen på deres arbeidsplass 24 timer i døgnet, sier Ian Derrick, Servicemarkedsdirektør hos RøhneSelmer.

RøhneSelmer har bygd om den største utgaven av nye Ford Transit til et rullende bilverksted.

Vi er glad for å kunne være den første storkunden som får prøve ut dette tilbudet - som helt sikkert vil lette hverdagen slik at våre ansatte kan gjøre den jobben de er ansatt for i stedet for å bruke tid og ressurser på biler som skal på service, sier Marius Mortensen, teknisk sjef i Avis Budget Norge.

Ambisjonen til RøhneSelmer er å ha fem rullende verksteder i Oslo-området i løpet av et år.

Det rullende verkstedet er et samarbeidsprosjekt mellom Ford, RøhneSelmer og Würth. Bilen er designet for å være fleksibelt, avansert og enkel på engang.

Bilen bemannes av kompetente Ford-teknikere som kan utføre service og vedlikehold i henhold til Fords spesifikasjoner. Dette inkluderer også garantireparasjoner der dette er praktisk mulig.

- Det er viktig for Ford å lytte til kunden, tenke nytt og annerledes for å finne gode løsninger. Rullende verkstedtjenester vil koste litt mer, men samtidig kan kundene bruke tiden sin på andre ting enn å levere og hente biler på service, sier Marius Revhaug, Servicemarkedsdirektør hos Ford Motor Norge.

Han legger også til at dersom dette blir den suksessen de håper på, vil konseptet også rulles ut i de andre storbyene i Norge.

Powered by Labrador CMS