-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Volkswagen California
Har rundet 200.000 bobiler
Volkswagen Nyttekjøretøy har en egen avdeling i Hannover-Limmer som bygger bobiler under California-paraplyen. Nå har de rundet 200.000 biler.
Siden starten i 2004 har avdelingen som skreddersyr Volkswagen bobiler etter kundens ønsker, blitt en betydelig virksomhet med 600 medarbeidere.
I fjor ble det utlevert hele 21.600 California 6.1 til kunder – en økning på 14,9 prosent sammenlignet med pre-koronaåret 2019. Ifølge Volkswagen gjør det California til suveren markedsleder i sitt segment.
Jubileumsmodellen var en California 6.1 2.0 TDI med firehjulsdrift og 7-trinns DSG girkasse lakkert i fargene Reflex Silver / Fortana Red. Bilen var utstyrt med kjøkken- og skapinnredning, samt elektrisk pop-up tak med vinduer.
Basismodellen bygges sammen med øvrige T-modeller ved fabrikken i Hannover-Stöcken hvor den får nødvendige utskjæringer for tak og vinduer. Deretter blir den flyttet til Limmer-anlegget åtte kilometer unna hvor den får skreddersydd innredning etter kundens ønsker.
California-modellen ble første gang presentert i 1988 basert på tredje generasjon Transporter. Frem til 2004 ble bobilen bygget av Westfalia før Volkswagen Nytte startet produksjonen in-house ved overgangen til T5.
De første årene bygde 35 ansatte rundt 20 biler om dagen. Produksjonen økte gjennom årene til 15.150 Californiaer i 2017. Bil nummer 100.000 forlot fabrikken året etter, og de neste 100.000 ble bygget i løpet av bare fem år. Nå bygger 600 ansatte på tre skift 150 biler om dagen.
Neste sommer starter produksjonen av en ny California basert på T7-generasjonen av Transporter/Mulitivan, så de som ønsker seg en California elbil må fortsatt smøre seg med en god porsjon tålmodighet.