-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volkswagen California
Har rundet 200.000 bobiler
Volkswagen Nyttekjøretøy har en egen avdeling i Hannover-Limmer som bygger bobiler under California-paraplyen. Nå har de rundet 200.000 biler.
Siden starten i 2004 har avdelingen som skreddersyr Volkswagen bobiler etter kundens ønsker, blitt en betydelig virksomhet med 600 medarbeidere.
I fjor ble det utlevert hele 21.600 California 6.1 til kunder – en økning på 14,9 prosent sammenlignet med pre-koronaåret 2019. Ifølge Volkswagen gjør det California til suveren markedsleder i sitt segment.
Jubileumsmodellen var en California 6.1 2.0 TDI med firehjulsdrift og 7-trinns DSG girkasse lakkert i fargene Reflex Silver / Fortana Red. Bilen var utstyrt med kjøkken- og skapinnredning, samt elektrisk pop-up tak med vinduer.
Basismodellen bygges sammen med øvrige T-modeller ved fabrikken i Hannover-Stöcken hvor den får nødvendige utskjæringer for tak og vinduer. Deretter blir den flyttet til Limmer-anlegget åtte kilometer unna hvor den får skreddersydd innredning etter kundens ønsker.
California-modellen ble første gang presentert i 1988 basert på tredje generasjon Transporter. Frem til 2004 ble bobilen bygget av Westfalia før Volkswagen Nytte startet produksjonen in-house ved overgangen til T5.
De første årene bygde 35 ansatte rundt 20 biler om dagen. Produksjonen økte gjennom årene til 15.150 Californiaer i 2017. Bil nummer 100.000 forlot fabrikken året etter, og de neste 100.000 ble bygget i løpet av bare fem år. Nå bygger 600 ansatte på tre skift 150 biler om dagen.
Neste sommer starter produksjonen av en ny California basert på T7-generasjonen av Transporter/Mulitivan, så de som ønsker seg en California elbil må fortsatt smøre seg med en god porsjon tålmodighet.