-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BMWs pickup
Nå som vi har hørt om Mercedes sin kommende pickup kan vi jo begynne å spekulere på BMWs. Noen (falske) spor finnes.
BMW selv startet pickup-snakket ved å gjøre en aprilsnarr en gang, der de hadde morfet en M3 cabriolet til en flat-bed.
Bilen ble første observert da den kjørte noen heftige runder på Nordsløyfa i kamuflasje. Spekulasjonene gikk på om noen hadde kledd opp en «ute» så den skulle se ut som en BMW, men det lekket snart ut at det var BMW M som hadde bygd den som en aprilsnarr.
Noe man selvfølgelig hadde gjort i lengere tid i Australia – på ramme alvor. Der er jo hver annen bil en «ute», så hvorfor ikke også en BMW?
En gøyal hjemmeside der nede presenterte en annen BMW Ute tilbake i 2013. Denne var basert på en E 53 X5 med V8 automat.
Bilen ble bygget av Motorline BMW. Men selv om dette er en av de større BMW-forhandlerne i Australia, blir det jo helt galt å antyde at prosjektet er halvoffisielt.
Studentbil
Den tredje utgaven vi viser, og den mest profesjonelle, har heller ikke noe med BMW å gjøre. Den er bygget av studenter ved Clemson Universitetet i South Carolina – og selv om BMW har bidratt både med donorbil og designråd, er ikke denne heller i nærheten av å være BMWs.
På Clemson har de en egen linje hvor de lærer å bygge konseptbiler. I 2013 var det en Mazda de gjorde til en prototype, og i fjor altså en X3.
Den har fått en X4-lignende taklinje, og har fremdeles plass til fullt sett passasjerer, men bak den bakerste benken har det skjedd ting. Åpner du bagasjebærermulighetene, vil bakruta trekkes inn i taket og hekken åpnes opp – en svingdør på hver side gir plass for planet som sklir ut.
Mye plass er det ikke, og spesielt praktisk er det ikke, men det er i hvert fall en annerledes idé.
Jeg tror nok imidlertid at dersom BMW skal følge i fotsporene til Mercedes-Benz og bygge sin egen pickup, bør de komme opp med bedre forslag enn disse.