-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bronco får kjørt seg
Når Ford stiller med tre biler i den verste klassen i helgens King of the Hammers løp, betyr det at de har bestemt seg for at nå skal nye Bronco virkelig få kjørt seg.
Nå er det selvfølgelig slik at når det bygges racerbiler til de mest ekstreme klassene så er navnet det eneste de har til felles med produksjonsbilen.
Ford har allerede vært til stede ved mange av de tøffeste løpene, men bare som «offisiell Truck og SUV» i forbindelse med de forskjelligeULTRA4-løpene.
BAKGRUNN: Bronco er endelig tilbake
Riktignok har de kjørt en Bronco Sport i Rebelle rallyet, og de kom med en Bronco R Race Prototype til Baja 1000, men ikke noe så helhjertet som denne gang.
For nå tar de den helt ut, har bygget spesialbiler til ULTRA4 4400 klassen, og akter åpenbart å sementere Bronco-navnet også blant de mest hard-core.
Her finnes det nesten ikke tekniske begrensninger, og Ford håper de nå er inne i en ny tidsregning med det de kaller Built Wild merkevaren sin.
Vi snakker rene racerbiler, med trimmede motorer og et 4x4-verk med fjæringsvei som ser ut som den er på cirka 5 meter. Og det er en så rendyrket racing-satsing at den ligger under Mark Rushbrook. Han er Global director, Ford Performance Motorsports.
Og Mark Grueber, Broncos marketingsjef, forsikrer at bilene er bygget slik at de har iøynefallendelikehetstrekk med den virkelige Broncoen.
«Disse 4400 racing trucks viser hvor opptatt vi er av Bronco Built Wild-egenskapene, og forteller om hvordan vi tar med oss innovasjonene fra dette glohete racingmiljøet inn i produksjonsbilene», sier han.
Løp som dette er en utrolig blanding av virkelig høy fart gjennom sand, og å kravle seg frem gjennom et landskap som for de fleste av oss virker umulig.
King of the Hammer finner sted I noe som heter Johnson Valley i California der du på denne tiden av året plutselig finner en stor pop up by ved randen av ørkenen. Der er det stukket ut en runde på 150 kilometer med det du trygt kan kalle varierende underlag.
Til sammen er det ventet 450 lag, og kvalifiseringen starter torsdag. Det er enkelt for hjemmesitterne å få et inntrykk av hva det dreier seg om. www.ultra4racing.com/ultra4-racing-live streamer hele arrangementet
Og er det ikke noen action når du slår på er det garantert noen imponerende glimt fra tidligere løp der.