-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lastebilsug i USA
Mye tyder på at det blir nok et lystig år for lastebilprodusentene i USA i 2005. Fjoråret var første gang siden 2000 at man solgte over 200K klasse 8 enheter.
Desember 2004 ble en ny rekordmåned for de tyngste bilene i USA. Da økte salget med 45 prosent i forhold til 2003/12 og suget har fortsatt inn i det nye året. I hele Nord-Amerika ble det i fjor solgt 253.000 klasse 8 biler. Man kunne lett ha solgt 260.000, men de fantes simpelthen ikke. Så her var det ikke snakk om kontantrabatter, null prosent finansiering og andre incentiver, nei.
Det er mange gode grunner for at det heftige salget skal fortsette. Det er et sterkt økende behov for frakttjenester i USA, ikke minst på grunn av en konsentrasjon av produksjonsanlegg som nå forsvinner fra småsamfunnene. De store flåteeierne har latt bilene sine bli for gamle slik at de nå må skiftes ut på grunn av de høye vedlikeholdskostnadene. Og nye regler om renere dieselmotorer vil øke etterspørselen etter biler som møter de fremtidige kravene.
At fabrikkene selv har beregnet markedet dårlig og planlagt for lave innkjøp av komponenter fra underleverandører, har gjort at behovet langt fra er mettet.
Blant resultatene av alt dette finner vi at selv om ikke volumrekordene blir fornyet (både 1998, 99 og 2000 hadde høyere totalsalg) er det en rekke finansielle rekorder som virkelig blir banket. Det er ikke alle bilfabrikkaksjonærer som synes livet er tungt.