-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lastebilsug i USA
Mye tyder på at det blir nok et lystig år for lastebilprodusentene i USA i 2005. Fjoråret var første gang siden 2000 at man solgte over 200K klasse 8 enheter.
Desember 2004 ble en ny rekordmåned for de tyngste bilene i USA. Da økte salget med 45 prosent i forhold til 2003/12 og suget har fortsatt inn i det nye året. I hele Nord-Amerika ble det i fjor solgt 253.000 klasse 8 biler. Man kunne lett ha solgt 260.000, men de fantes simpelthen ikke. Så her var det ikke snakk om kontantrabatter, null prosent finansiering og andre incentiver, nei.
Det er mange gode grunner for at det heftige salget skal fortsette. Det er et sterkt økende behov for frakttjenester i USA, ikke minst på grunn av en konsentrasjon av produksjonsanlegg som nå forsvinner fra småsamfunnene. De store flåteeierne har latt bilene sine bli for gamle slik at de nå må skiftes ut på grunn av de høye vedlikeholdskostnadene. Og nye regler om renere dieselmotorer vil øke etterspørselen etter biler som møter de fremtidige kravene.
At fabrikkene selv har beregnet markedet dårlig og planlagt for lave innkjøp av komponenter fra underleverandører, har gjort at behovet langt fra er mettet.
Blant resultatene av alt dette finner vi at selv om ikke volumrekordene blir fornyet (både 1998, 99 og 2000 hadde høyere totalsalg) er det en rekke finansielle rekorder som virkelig blir banket. Det er ikke alle bilfabrikkaksjonærer som synes livet er tungt.