-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Express leveranser
Kreative Ford-ingeniører har lekt seg med å parre en Transit Connect med komponenter fra en Focus RS. Resultat: En drømmebil for budbilsjåfører.
I forhold til varebilen er Connect X-Press senket med 70mm og lyden fra potta skal få deg til å tenke mer i retning rally enn ekspressleveranser. Rally-inspirasjonen er også tydelig i bilens interiør som består av skinn- og Alcantra-trekte sportsseter fra Recaro, X-Press ratt, startknapp på gulvet og instrumentpanel med bl.a. turbotrykkmåler og gearvarsel.
–Vi regner med at den klarer 0 til 100 på sju blank og at toppfarten vil ligge i området 210 km/t. Visse komponenter i varebilens drivlinje og understell er felles med Focus, så det var en kurant sak å bygge om bilen, sier Paul Sluimer, en av de ansvarlige bak prosjektet.
Connect X-Press er utstyrt med den samme 2-liters Duratec motoren som sitter i Focus RS. Her yter den 215hk og har et maks dreiemoment på 310 Newtonmeter. Den samme Quaife begrenset-slipp-diffen benyttes også og stoppegenskapene ivaretas av ventilerte skivebremser fra Brembo med en diameter på 325mm i front og 280mm bak.
Ford har neppe til hensikt å sette spesialbilen i produksjon, for markedet for en slik transportbombe ville trolig være ganske begrenset. Skjønt man skal aldri si aldri.