-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Racing-truck som overraskelse
Dette er noe av moroa ved å rusle på personbilutstilling. Langt inne i et mørkt hjørne, der jeg egentlig ikke skulle vært for der var det bare varebiler som YrkesBil allerede hadde prøvekjørt, støtte jeg på den mest utrolige racing-lastebilen noensinne.
Truck-racing er jo i stor grad basert på produksjonsbiler – det var ikke denne her. Dette var en lastebilfantasi som så ut til å være skapt etter: Dersom vi gjør et Formel 1 med lastebiler, hvordan vil de se ut da?
Komplett fantastisk, med måkevingedører, en front som støvsugde asfalten og en hekk med så massive spoilere at her må vi snakke om mange tonns marktrykk.
Av en eller annen grunn ble den kalt Ducato – for den sto der sammen med den nye Ducato-serien (som har vært bygget i 1,7 millioner vellykkede eksemplarer siden debuten i 1981). Men den var stor og voldsom nok til å kunne vært en Iveco med sine mål på 648 x 249 x 255 cm.
Hva som finnes av motor og ytelse har de ikke villet fortelle, men det påstås at bilen går som bare det, ikke minst takket være seriøse medarbeidere som har jobbet med denne showperlen. Bosch og Behr har vært der, Denso har sørget for spesielle kjølesystemer og et spesialfirma i Sumitomo-gruppen har vært sterkt involvert.
Men sterkest involvert har Fiats designavdeling vært, med Flavio Manzoni i spissen. Det er han som har signert de eksteriør-skissene vi har sett, og hvordan han har fått tid til det er en gåte. Han er sjef for Fiat design og rapporterer direkte til Frank Stephenson og er det noe disse to er opptatt med for tiden, så er det å skape en gjenkjennbart, og attraktivt formspråk for Fiat.
Denne Truckster, som den heter, har de i hvert fall ikke hatt problemer med. Den er en av de mest markerte bidragene på konsept-arenaen i år. Den ser strålende ut der den står, tenk da hvordan den vil se ut i fullt oppstell.