-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
YRKESBILEN MIN
– Kun det beste er godt nok for våre kunder
Jan Såtvedt, eier av Team Tour AS, holder seg til ett bussmerke og kan ikke tenke seg en annen yrkesbil.
– Hvorfor kjører du akkurat denne yrkesbilen?
– Fordi Setra er best – på sikkerhet, komfort og kvalitet. Og derav også dyrest. Men for kundene er bare det beste godt nok.
– Eier, leier eller leaser du bilen?
– Vi kjøper bussene, men under pandemien fikk vi ingen støtte ved lånefinansiering, slik det var med leasing. For oss som hadde flere busser finansiert med lån ble dette svært ugunstig.
– Hvordan er yrkesbilen å kjøre?
– Å kjøre er denne bussen som en personbil. Dessuten har vi fordeler ved å sitte høyere. Jeg kan kjøre mye lenger uten å bli sliten med denne enn med en personbil.
– Hva er denne yrkesbilens beste egenskap?
– Setra ha et flott design, men det bese er nok det du ikke ser – sikkerheten og komforten. Og selvsagt at driftssikkerheten er så høy. Som det sto på Freia Melkesjokolade i gamle dager – ingen over og ingen ved siden!
– …og hva ved bilen irriterer deg mest – og hvorfor?
– Ingen ting å nevne her – annet enn at deleprisene er høye, og at Setra er dyre å kjøpe. Sånn er det bare...
– Om du kunne be de som konstruerte bilen endre på noe – hva skulle det vært?
– Det handler i så fall om småting. Noen av lysbryterne på dashbordet, for dør og mikrofon, kan være vanskelige å se i dagslys. Det er bagateller, og er sikkert også bare bagateller å fikse. Det meste er gjort riktig, men så er også grunnarbeidetm godt. Før utviklingen av Setra 400 reiste fem mann fra fabrikken rundt og snakket med sjåfører om hva de likte – og hva de ikke likte så godt.
Resultatet har blitt en veldig flott buss.
– Har noe ved bilen overrasket deg? I så fall hva?
– Det er definitivt positivt at en så stor buss kan kjøres så rimelig som denne. Motoren er en Euro 6 Daimler DDI 6.
– Hvor ofte vasker du yrkesbilen?
– Den vaskes ut- og innvendig hver gang den er i bruk.
– Hva legger du mest vekt på i valg av yrkesbil?
– Hvordan den er som arbeidsplass; sikkerhet og komfort for passasjerer og sjåfør. Og plass, da - jeg måler 1,99 m på strømpelesten.
– Hva blir din neste yrkesbil?
– Setra, med 99,9 prosent sikkerhet. Sånn er det bare, slutter Jan Såtvedt.