-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Strømførende Berlingo
Nå er også den franske tvillingen Citroën Berlingo leveringsklar i elektrisk utgave.
STRØM: I kjølvannet av suksessen med elektriske personbiler i Norge, er også de elektriske varebilene for full fart inn.
Ford var i prinsippet først ute (i moderne tid) med sin elektriske utgave av Connect. Denne modellen fikk imidlertid et ublidt endelikt. Produsenten Azure Dynamics, som laget elektriske utgaver på basis av vanlige Connecter, gikk konkurs før de kom ordentlig i gang.
Deretter tok Renault Kangoo ZE markedet med en viss storm – før elektriske Peugeot Partner flommet inn over Norge helt mot slutten av 2013.
Men Berlingo og Partnere er som kjent svært gode busser, rettere sagt tvillingbiler. Derfor var det bare et spørsmål om tid før også snakk om Berlingo Electric ble tilgjengelig.
Dermed har potensielle elektriske varebilerkunder et lite hakk mer å velge mellom. Siden bilene i praksis har samme egenskaper, kjørelengde og mulighet for hurtiglading, er det først og fremst variasjoner i pris og ekstrautstyr og forhandlerorganisasjon man velger mellom.
Citroën opplyser at en såkalt PROFF-utgave introduseres til prisene 240.000 kroner for kort versjon, med et pristillegg på 5000 kroner for lang versjon.
YrkesBil har kjørt både Berlingo og Partner i elektriske versjoner, og i februarutgaven ser vi ekstra nøye på kostnadsbildet rundt disse bilene.
Ifølge fremlagte regnestykker kan totaløkonomien med disse bilene nå både matche og slå økonomien med en tilsvarende dieselbil. Så følg med!