-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Buss fra Bentley (og Aston)
Dette må være verdens mest eksklusive buss. En sliten ex-London Routemaster, med håndlaget interiør utført av Bentleys dyktigste håndverkere.
Det er ikke lenge siden vi fortalte om hvordan Bentleys designere hadde gitt hvert sitt (og vel så det) kunstverk til inntekt for et lokalt kreftsykehus.
LES: Bentley på veggen
Nå har de som jobber på denne prestisjefabrikken vært der igjen. For kort tid siden kunne de overlate et strålende eksempel på tradisjonsrikt håndverk til et lokalt sykehjem.
St. Luke’s heter et sykehjem i Cheshire som gir plass til kreftpasienter som nærmer seg slutten. I England er imidlertid støtten til sykehjem meget lav, de må skaffe 70 prosent av midlene selv, det offentlige bidrar bare med de siste 30.
St. Luke’s hadde fått tak i en sliten gammel Routemaster som de hadde tenkt å benytte til innsamlingsaksjoner.
Dette hørte støttespillerne hos Bentley om, det tok ikke lang tid før de hadde samlet et skikkelig lag. 59 spesialister på skinn, tre, vedlikehold og andre operasjoner kastet seg over den gamle damen, og etter til sammen 2.000 timer fremstår den som en rullende salong.
Det samme skinnet som du finner i en ny Bentley, det samme nydelige intarzia-arbeidet og de samme glupe detaljene som i produksjonsbilene.
For eksempel bygget karosserispesialistene om de søplekassene som hang ved dørene, der de reisende skulle kaste brukte billetter, til innsamlingsbøsser.
Men det stopper ikke der. Tidligere på året måtte også Bentley kutte ned på produksjonen. Da brukte en rekke av de ansatte den ekstra fritiden sin til vedlikehold på sykehjemmet. Fra å nyinnrede hjemmets butikk til å overhale hele hagen.
Og bussen? Den triller fornøyd rundt nå og heter selvfølgelig bare Luke.
PS!
Siden vi snakker eksklusive biler og busser. Husket vi å fortelle deg at Aston Martin, sammen med Norman Fosters arkitektfirma kom på delt førsteplass da London Transport gjorde en designkonkurranse der de ba om avløsning til dagens Routemasters?