-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kjøper 125 el-lastebiler: – Dette tiltaket krever mer enn finansielle investeringer
Ingen har plassert en større samlet ordre av elektriske lastebiler fra Volvo, enn DFDS i Gøteborg som kjøper 125 enheter. Nå starter utleveringen.
De første 20 helelektriske lastebilene til logistikkselskapet ble overlevert i Gøteborg fredag 3. mars.
Fjorten av lastebilene, som lades med fornybar elektrisitet, blir satt i drift på transportoppdrag til og fra Volvos fabrikk for tunge lastebiler rett utenfor Gøteborg.
– Vi tror på å gå foran med et godt eksempel, og det å starte med å bruke lastebiler som ikke slipper ut eksos i vår egen inngående vareflyt er en viktig del av vår strategi for å lage et bærekraftig transportsystem i verdensklasse, forklarer Roger Alm, administrerende direktør for Volvo Trucks.
Elektriske lastebiler er del av DFDS’ ambisjon om å bli karbonnøytrale innen 2050.
– Å erstatte våre konvensjonelle dieseldrevne lastebiler med alternativer som Volvo FM Electric kommer til å ha en stor innvirkning på våre CO2-utslipp, sier Niklas Andersson, Executive Vice President og leder for logistikkavdelingen i DFDS.
– Men dette tiltaket krever mer enn finansielle investeringer. Det er viktig å samarbeide med energileverandører og bransjeledere som Volvo Trucks for å gjøre virkelighet ut av våre klimaambisjoner. Omstillingen krever den rette infrastrukturen og samarbeid på tvers av forskjellige områder i samfunnet, fortsetter Andersson.
Siden Volvo Trucks startet produksjon av helelektriske lastebiler i 2019 har selskapet solgt mer enn 4.300 elektriske lastebiler i mer enn 38 land over hele verden.
Volvo tilbyr for øyeblikket seks modeller i serieproduksjon.
Produsentens mål på verdensbasis er at i 2030 skal 50 prosent av alle nye lastebiler solgt være elektriske.