-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Volvo og Renault mener alvor med nytt varebilmerke
Flexis SAS er ikke nye fleksible billetter fra et skandinavisk flyselskap, men et navn du bør venne deg til først som sist.
Dette er nemlig navnet på det nye varebilmerket som Volvo Group og Renault Group, sammen med logistikkgiganten CMA CGM Group, er i ferd med å lansere.
Jo da, YrkesBil fortalte om det fransk-svenske samarbeidet i oktober i fjor, men den gangen var ikke babyen døpt ennå.
Fremdeles er det sparsommelig med informasjon om lengde, vekt og andre vitale opplysninger, men denne uken var de foresatte samlet på en felles pressekonferanse for å fortelle om samarbeidet.

Produksjon fra 2026
Flexis SAS, antakelig bare Flexis blant venner, skal ledes av Philippe Divry, og det er kjent at bilene skal produseres ved Renault Groups Sandouville-fabrikk i Normandie, der de er godt kjent med varebiler fra før (over en million Trafic er bygget der).
Produksjonen av de første varebilene skal starte i 2026.
22. mars i år ble etableringen av Flexis SAS formelt klar, etter at planene har fått godkjentstempel fra myndighetene.
Samtidig varslet Renault Group og Volvo Group at de planlegger å investere 300 millioner euro hver i prosjektet i løpet av de neste tre årene.
I går ble det også kjent at logistikkselskapet CMA CGM Group har kjøpt 10 prosent eierandel i Flexis SAS, med en strategisk investering opp til 120 millioner euro innen 2026. Renault Group og Volvo Group vil ha henholdsvis 45 prosent eierandeler i Flexis SAS.
I løpet av de neste fire årene skal over 550 nye arbeidere til Sandouville-fabrikken rekrutteres. 400 på permanente kontrakter og de øvrige 150 på tidsbegrensede kontrakter.
Renault Group opplyser at de innen 2026 skal investere rundt 300 millioner euro i sine fabrikker for å bygge denne nye generasjonen av kjøretøy.
30 % lavere driftskostnader
Som nevnt er det lite konkret informasjon om selve kjøretøyene, men det er i alle fall snakk om mer enn én bilmodell.
Renault og Volvo beskriver «en helt ny fullelektrisk varebilfamilie» som skal bygges over en såkalt Software Defined Vehicle (SDV)-arkitektur.
Løsningen skal by på en rekke smarte funksjoner for mer effektiv logistikk, som skal gi brukerne av bilene en reduksjon i driftskostnader på inntil 30 prosent sammenlignet med eksisterende modeller, hevder produsentene - dog uten å tallfeste nærmere.
Selv om Flexis SAS skal operere på egenhånd, skal Volvo, Renault og CMA CGM i tillegg til penger bidra med «know how» inn i utviklingsarbeidet. De er alle tungvektere med betydelig ekspertise innen sine sektorer.
Selskapene sier det ikke høyt, men plattformen skal etter alle solemerker baseres på den allerede eksisterende EZ-Flex-plattformen, som også har blitt kalt FlexEVan.
Dette er en «skateboardplattform» med mulighet for en rekke ulike typer påbygg.
EZ-Flex viste Renault frem allerede i 2019 – og i årene etterpå har fortsatt å utvikle. De starter altså ikke på bar bakke.