-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kaster seg på i rekkevidde-kappløpet
Ford E-Transit øker rekkevidden til opptil 402 kilometer. Kommer likevel til kort mot de lengstkjørende i segmentet.
Det er i en oppgradert versjon at E-Transit nå kommer med et nytt Extended Range-batteri med 89 kWt utnyttbar kapasitet.
Med det øker den elektriske rekkevidden med 28 % sammenlignet med E-Transit med Standard Range-batteri – til 402 km.
Likevel er ikke E-Transit helt oppe og nikker med konkurrenter som Renault Master/Nissan Interstar-e (begge 460 kilometere WLTP), Mercedes-Benz e-Sprinter (440 kilometer WLTP) eller Stellantis-modellene Citroën Ë-Jumper , Fiat e-Ducato, Opel Movano-e, Peugeot e-Boxer/Toyota Proace Max (420 kilometer WLTP).
I den grad de siste milene er avgjørende, da.
Raskere hurtiglading
E-Transit Extended Range kan også hurtiglades langt raskere – med hele 180 kW.
– Dagens variant av E-Transit med Standard Range-batteri viser tydelig at de fleste får mer enn nok elektrisk rekkevidde med denne batteripakken som gir opptil 317 km, , sier salgssjef for nyttekjøretøy i Ford Motor Norge, Espen Markussen.
– Med den nye E-Transit-varianten, som kan leveres fra 2025, ønsker vi å tilby kunder som er helt avhengig av lengre elektrisk rekkevidde, eller færre og kortere ladestopp, et alternativ som vil bli dyrere, men som for dem er mest kost/nytte-effektivt, fortsetter han.
Ford har også forbedret E-Transit Extended Range sin ladeytelse markant:
• Maksimum AC-lading har økt fra 11 kW til 22 kW. Det betyr at full lading kan gjøres på under seks timer.
• Den økte DC-hurtigladingskapasiteten – fra 115 kW til 180 kW, gjør at et 10 minutters ladestopp kan gi deg opptil 116 km ekstra rekkevidde. Lading fra 10-80 % tar rundt 28 minutter.
Mer effektiv varme
E-Transit Extended Range kommer med dampinjisert varmepumpeteknologi som standard.
Dette for å varme opp kupeen enda mer effektivt når det er kaldt ute, noe som bidrar til lengre rekkevidde.
Modellen skal tilbys i 19 modellvarianter.
Ford Pro forventer at den økte rekkevidden til E-Transit med større batteri vil appellere til flere forskjellige kundegrupper med stor variasjon i behov.
Den vil tilbys som L3 og L4-lengder, varebil, dobbelkabin vare eller chassis – med tillatt totalvekt fra 3500 kg til 4250 kg.