-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
JAC viser el-pickup med AWD. Til Norge i 2024.
RSA er importør av JAC som i dag har én modell på det norske markedet. Men neste år øker utvalget, blant annet kommer en ny pickup som kan fylle et skrikende behov.
Interessen for elbiler med firehjulsdrift er høy, ikke minst hos offentlige etater som er pålagt å velge elektrisk. Men så langt er det ingen tilgjengelige alternativer på det norske markedet.
I dag fins det kun ett alternativ for dem som ønsker elektrisk pickup, Maxus T90 EV, men denne tilbys foreløpig kun med drift på bakhjulene. Derfor er det stor interesse rundt en ny pickup fra JAC som ble vist på Auto Shanghai.
Elektrisk med AWD
Den nye pickupen med barskt uttrykk har firehjulsdrift som standard og leveres med et romslig lasteplan.
Den har en dobbelkabin med fem seter, og interiøret er ifølge importøren bygget opp av kvalitetsmaterialer som skal sikre en komfortabel kjøretur. En stor berøringsskjerm gir sjåfør og passasjer tilgang til infotainment-systemet og flere andre funksjoner.
Foreløpig er det ikke besluttet når den elektriske pickupen vil komme til Norge, men salgssjef Lars Havre i JAC Norge estimerer lansering i løpet av 2024.
Som skapt for Norge
– Med kombinasjonen av firehjulsdrift og elektrisk drivkraft er dette en svært spennende modell vi mener vil treffe det norske markedet godt. Elektriske drivlinjer på pickup er veldig spennende, da det åpner for at flere kan velge pickup også med 5 seter, sier Havre.
Det kan man selvsagt med fossile modeller også, men de fleste velger å registrere sin pickup som varebil for å slipper noen hundre tusen i engangsavgift.
– Med økende interesse for elektriske kjøretøy og behovet for å redusere utslipp, er det ingen tvil om at denne elektriske pickupen vil være et populært valg blant forbrukere og det offentlige som ønsker å kjøre en mer miljøvennlig bil.
(saken fortsetter)
Flere personbiler
På messen viser også JAC crossoveren EV3 basert på en ny EV-plattform. Havre betegner bilen som en romslig personbil med høy bakkeklaring, lang akselavstand og tiltalende design som skal appellere til yngre kjøpegrupper.
– Dette er en spennende modell vi tror vil passe godt inn i det norske markedet. Bilen kommer til Norge allerede i starten av 2024, sier Lars Havre. Han legger til at rekkevidden ikke er bekreftet, men det er forventet en batteripakke på 50-55 kWt.
JAC planlegger å lansere ytterligere tre biler på den nye plattformen i løpet av en toårs-periode, deriblant to nye SUV-er med firehjulsdrift.