-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

JAC viser el-pickup med AWD. Til Norge i 2024.
RSA er importør av JAC som i dag har én modell på det norske markedet. Men neste år øker utvalget, blant annet kommer en ny pickup som kan fylle et skrikende behov.
Interessen for elbiler med firehjulsdrift er høy, ikke minst hos offentlige etater som er pålagt å velge elektrisk. Men så langt er det ingen tilgjengelige alternativer på det norske markedet.
I dag fins det kun ett alternativ for dem som ønsker elektrisk pickup, Maxus T90 EV, men denne tilbys foreløpig kun med drift på bakhjulene. Derfor er det stor interesse rundt en ny pickup fra JAC som ble vist på Auto Shanghai.
Elektrisk med AWD
Den nye pickupen med barskt uttrykk har firehjulsdrift som standard og leveres med et romslig lasteplan.
Den har en dobbelkabin med fem seter, og interiøret er ifølge importøren bygget opp av kvalitetsmaterialer som skal sikre en komfortabel kjøretur. En stor berøringsskjerm gir sjåfør og passasjer tilgang til infotainment-systemet og flere andre funksjoner.
Foreløpig er det ikke besluttet når den elektriske pickupen vil komme til Norge, men salgssjef Lars Havre i JAC Norge estimerer lansering i løpet av 2024.
Som skapt for Norge
– Med kombinasjonen av firehjulsdrift og elektrisk drivkraft er dette en svært spennende modell vi mener vil treffe det norske markedet godt. Elektriske drivlinjer på pickup er veldig spennende, da det åpner for at flere kan velge pickup også med 5 seter, sier Havre.
Det kan man selvsagt med fossile modeller også, men de fleste velger å registrere sin pickup som varebil for å slipper noen hundre tusen i engangsavgift.
– Med økende interesse for elektriske kjøretøy og behovet for å redusere utslipp, er det ingen tvil om at denne elektriske pickupen vil være et populært valg blant forbrukere og det offentlige som ønsker å kjøre en mer miljøvennlig bil.
(saken fortsetter)
Flere personbiler
På messen viser også JAC crossoveren EV3 basert på en ny EV-plattform. Havre betegner bilen som en romslig personbil med høy bakkeklaring, lang akselavstand og tiltalende design som skal appellere til yngre kjøpegrupper.
– Dette er en spennende modell vi tror vil passe godt inn i det norske markedet. Bilen kommer til Norge allerede i starten av 2024, sier Lars Havre. Han legger til at rekkevidden ikke er bekreftet, men det er forventet en batteripakke på 50-55 kWt.
JAC planlegger å lansere ytterligere tre biler på den nye plattformen i løpet av en toårs-periode, deriblant to nye SUV-er med firehjulsdrift.