-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Det beste fra to verdener
Da vi intervjuet Fordsjefen, Per Gunnar Berg, foran det nye året var han raus da han delte ut noen honnører.
Vi snakket om nye avgifter, og så kom det:
-Ekstra bra at de lar dem gjelde fra 1. april og ikke den 1. januar. Det gir oss litt pusterom, sa Berg.
-Full kred til BIL og alle involverte, for at denne avgiftsøkningen faktisk kommer litt ut på året og ikke første nyttårsdag. Tre måneder gir tid til planlegging. Tidligere har det gått ut over helsa til folk. Jeg har sittet på lille nyttårsaften og dratt folk ut av kalkunmiddagen for å komme i mål, fortalte Fordsjefen.
Vet du hvor disse tre månedene kommer fra?
-Nei, egentlig ikke. Men jeg mistenker byråkratene som også vil ha det litt mer komfortabelt i desember. Uansett: stort fremskritt!, avsluttet Berg.
Ford er blant dem som har hatt kjemperush i jule-den-såkalte-helgen fordi prisene føyk i været 1. januar og det var om å gjøre å få på skilter før den datoen. Da hakket man gjerne is i bilhavnen i Drammen for å «redde» noen biler.
Nå har man altså fått et helt kvartal før avgiftsnivået vil øke for ladbare hybrider og varebiler.
Derfor kan vi kanskje gå ut fra at han håper å kunne levere de første Ranger ladbar hybridene innen utgangen av mars.
Det er ikke noe vi blir lovet. I pressemeldingen står det bare: «De første leveringene til norske kunder er forventet å starte våren 2025».
Mars er vår, er det ikke?
Åpner for bestilling av nye Ranger
Det som er konkret, er at Ford nå åpner for bestillinger av den helt nye Ranger ladbar hybrid – deres kraftigste Ranger noensinne.
Med en drivlinje på 281 HK, 697 Nm, 3500 kg hengervekt og opptil 918 kg nyttelast har nye Ranger ladbar hybrid bedre ytelser enn den råeste pickupen på markedet i dag, den amerikanske fetteren Ranger Raptor. Samtidig er prisen lavere enn for de rimeligste Ranger-variantene i dag.
– Ranger ladbar hybrid er den kraftigste Ranger vi noensinne har hatt. Den ladbare hybrid-drivlinjen gjør at den også kommer meget bra prismessig ut. Her får du alle fordelene fra elektrifiseringen og samtidig den svært høye arbeidskapasiteten som har gjort Ranger til Norges og Europas mest solgte pickup, sier salgsdirektør i Ford Motor Norge, Asgeir Nordeng, og legger til:
-Fra 713 000 kroner for meget bra utstyrt Ranger ladbar hybrid.
Tre utgaver
Nye Ranger ladbar hybrid lanseres i tre godt utstyrte utgaver: XLT, Wildtrak og den eksklusive spesialversjonen Stormtrak.
Både XLT og Wildtrak har betydelige oppgraderinger fra dieselversjonene. XLT leveres blant annet med 12" touchskjerm SYNC4, 17" aluminiumsfelger, trådløs lading og 2-soners automatisk klimaanlegg. Nye Ranger XLT ladbar hybrid med 281 HK koster fra 713.000 kroner.
Stormtrak, toppmodellen i serien, er fullspekket med utstyr og skiller seg ut med unike 18" Katana aluminiumsfelger, førerassistansepakke, 10 B&O høyttalere, Matrix LED hovedlys og eksklusiv Chill Grey eksteriørfarge. En topputstyrt eksklusiv Ranger Stormtrak ladbar hybrid koster fra 858.300 kroner.
I tillegg til 2,3 liters EcoBoost motor og en ti-trinns automat har den en elmotor på 75 kW og et 11,8 kWt batteri.
Nye Ranger ladbar hybrid lanseres med 3 år / 45 000 km service inkludert i prisen.
Lavere avgifter, mer dreiemoment og mulighet for helelektrisk kjøring
Kvikk og støysvak
Også i chassis-avdelingen har det skjedd mye og du har aktiv støybekjennelse via tre mikrofoner som aktiverer 3 anti-støy høyttalere. Det hevdes at resultatet blir bra.
Bilen kan gjøre 100 på godt under 10 sekunder og du får med deg en rekke forskjellige kjøremodus-innstillinger underveis.
45 km. uten å slippe ut ett gram, hører også med til dens egenskaper.
Siden bilen er hypet som en Stock Car racer skal det bli interessant å finne ut om den også kan leve som en skikkelig arbeidshest med transportkapasiteter.
Jeg går ut fra at den havner i våre prøvekjørende hender om ikke så lenge – da skal du få høre mer om hvordan vi oppfatter denne nye pickup-bomben.
Men en liten bemerkning til slutt. Som mange etter hvert har oppfattet selges den sørafrikansk-bygde Ford Ranger også som Volkswagen Amarok. Møller har imidlertid ingen planer om å ta inn denne i plugin-versjonen. Så hvis du vil ha med deg det beste fra to verdener har du ikke noe valg. Da må det bli Ford.