-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Skjerper klimakravene for transporten
Regjeringen åpner for «nullutslippssoner» i Oslo og Bergen. Samtidig krever de «utslippsfrie kjøretøy» i offentlige innkjøp.
Klimaplan 2030 som ble lagt frem av regjeringen i dag legger hovedvekt på de ikke-kvotepliktige utslippene.
Det vil si utslipp fra transport, avfall, jordbruk, bygg og deler av utslipp fra industri og olje- og gassvirksomhet.
Regjeringen varsler økt bruk av klimakrav i offentlige innkjøp. Det blir for eksempel krav om såkalt "nullutslipp" for personbiler og lette varebiler i 2022, og for bybusser fra 2025.
Biodrivstoff-volumet i veitrafikken skal holdes på likt nivå som nå, ifølge regjeringen for å «sikre reduserte utslipp fra dem som fremdeles kjører biler som bruker fossilt drivstoff».
Regjeringen vil også innføre omsetningskrav for biodrivstoff til anleggsdiesel og skipsfart fra 2022.
Bilavgiftene skal sammen med andre virkemidler fremdeles stimulere til at flere velger nullutslippsbiler, ifølge regjeringen.
I meldingen fremgår det at fremtidige økninger i omsetningskravene for biodrivstoff i hovedsak skal gjøres med avansert biodrivstoff.
Det står også at regjeringen skal «vurdere muligheten til å opprette nullutslippssoner av hensyn til klima i noen byer». Ifølge NRK er det i første omgang gitt grønt lys for dette i Oslo og Bergen.
Alle tiltakene i Klimamelding 2030 kan du lese her.