-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Transit 2T får samme automatkasse som Ranger og Mustang
Ford girer opp til 10-trinns automatgirkasse i sin største kassebil.
Produksjonen av en ny 10-trinns automatgirkasse for den bakhjulsdrevne varianten av Transit 2T er allerede i gang.
– Vår 10-trinns automatgirkasse er enklere å kjøre, kan trekke opptil 2.800 kilo og vil gjøre Transit 2T til et enda bedre valg for de tøffeste jobbene, sier salgssjef for nyttekjøretøy i Ford Motor Norge, Espen Markussen.
Den nye girkassen vil også være tilgjengelig på Fords ombygde chassis-varianter med skap og plan, i tillegg til den fabrikkbygde 17-seters minibussvarianten.
Hentet fra Ranger og Mustang
10-trinns automatgirkassen er utviklet av Ford, og blir i dag brukt i så ulike modeller som pickupen Ranger og sportsbilen Mustang.
Automatgirkassen er tilgjengelig på Transit 2T-varianter med bakhjulsdrift og den nye 170 HK 2-liters EcoBlue HDT-dieselmotoren.
Den nye girkassen er en del av en større fornyelse som Transit-familien har gjennomgått i løpet av 2019 og frem til nå. Sammen med den nåværende 6-trinns automatgirkassen som er tilgjengelig for Transit 2T-modeller med forhjulsdrift, elektrifisering, økt lastekapasitet og utstrakt bruk av oppkoblede løsninger, er Transit nå et enda mer attraktivt valg for flere.
Verdt å merke seg altså er at automatgirkasse og firehjulsdrift i kombinasjon ikke blir nevnt. Vil du ha Transit 2T med drift på alle hjul må du fortsatt gire selv.
Datasimuleringer
Ford benytter datasimuleringer som hjelper den nye automatkassen med å balansere girskiftene slik at de skjer akkurat når det er optimalt. En 10-trinns automatgirkasse gir også muligheter for høyere dreiemoment og ytelse.
Produsenten fremhever den patenterteteknologien Casting-Integrated Direct Action Solenoid (CIDAS) som skal gi raskere og jevnere girskifter.
Automatgirkassen er også tilpasset kjørekarakteristikkene til 2T-Transit, og har gjennomgått mer enn 6 millioner kilometer med testkjøring.