-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mercedes eVito til Posten
Har ventet på at denne biltypen skulle bli elektrifisert.
Med et varerom på mellom seks og åtte kubikkmeter plasserer Mercedes-Benz eVito seg i en mellomklasse som Posten bruker mye, og som lenge har vært etterspurt i elektrisk versjon.
Nå er modellen på plass i Norge og er allerede satt inn i Postens tjeneste. En bil er på vei til Trondheim og en annen er levert til Vollebekk distribusjon i Oslo og brukes til depotkjøring, postdistribusjon og som assistansebil.
– Bilen har et stort, oversiktlig ryggekamera og varselsensorer både foran og bak. Også sitter jeg høyt og har bedre oversikt i trafikken enn i en mindre bil. Det er en god følelse å kjøre el-bil i Oslo sentrum, og nå bruker jeg bare tre minutter på en strekning som jeg med dieselbilen brukte 25 minutter på. Endelig kan jeg bruke kollektivfeltet, sier nestleder Geir Bjerke ved Vollebekk distribusjon.
LES OGSÅ: Posten vil erstatte varebiler med sykler
Posten har som mål å benytte kun fornybare energikilder innen 2025. Elektrifisering av kjøretøy er en sentral del av dette målet, og de har eller har hatt elvarebiler fra blant annet kinesiske Maxus (EV80), Volkswagen (e-Crafter), Peugeot (Partner Electric) og Renault (Kangoo Z.E.).
I dag har Posten 265 biler på størrelse med Mercedes eVito. De brukes i distribusjon kombinert med pakkelevering og kjøring av post til Post i Butikk. Foreløpig har Posten kjøpt inn to Mercedes eVito som erstatning for biler med fossilt drivstoff.
– Det er viktig for oss å prøve ut nye modeller fortløpende for å sikre at bilene tilfredsstiller våre krav til miljø, sikkerhet og økonomi. De siste årene har det kommet en rekke nye elektriske varebiler og vi ser frem til den videre utviklingen av disse kjøretøyene, sier kjøretøyansvarlig Trond Nilsen i Posten.