-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Elbuss med plass for 250
BYD bygde verdens største elbuss i 2014. Nå er den rekorden slått, av BYD.

K8S en dobbelt-dekker, ble lansert i 2014, og har siden den gang vært omtalt som verdens største batterielektriske buss.
Dette er et globalt produkt, i tillegg til å gjøre jobben i en rekke kinesiske byer har den kjørt i London siden 2015
Men etter at BYD presenterte en ny debutant hjemme i Shenzhen nylig har vi fått en ny «verdens største».
Her dreier det seg om en dobbelt-leddet 27 meter lang versjon med plass til 250 passasjerer.
Den har også et nyutviklet system der føreren kan skifte fra to- til firehjulsdrift når forholdene krever litt ekstra innsats.
Den benytter standard BYD-vare i den elektriske og elektroniske avdelingen, og her resulterer det i rekkevidde på inntil 300 km. mellom ladinger, og en toppfart på 70 km/t.
BYD selv sier at bussen er bygd etter global BRT-standard (Bus Rapid Transport) – men det gjelder åpenbart ikke lengden.
I Europa må et slikt kjøretøy ha spesialtillatelse før det kan settes i trafikk. EU foreskriver er maks-lengde på 18,75 meter.
Det er den lengden K8S – den store dobbelt-dekkeren - ligger på. Og der er det andre store tall som plutselig har dukket opp også:
Xi’an, i den nord-vestre delen av Kina, (13 millioner innbyggere) skaffet 1.100 batterielektriske BYD-busser i 2016, og ytterligere 1.900 i fjor. Nå skal de ha 200 av disse dobbeltdekkerne inn i lokaltrafikken.
Flere enn 3.000 BYD’er går i den byen nå og gjør den til verdens største når det gjelder elektrisk kollektivtransport på gummihjul.
I følge BYD har de bygget 50.000 elbusser de siste ni årene.