-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Avlyser transportmessa på Gardermoen
Arrangør Bjørn Magnussen (innfelt) har informert et tresifret antall påmeldte utstillere om at Transportmessa 2017 på Gardermoen ikke blir noe av. Avgjørelsen begrunnes med at de to største lastebilmerkene har takket nei til å delta.
– Jeg synes det er veldig trist og beklagelig at messen ikke blir noe av. Ikke først og fremst på mine vegne som arrangør, men jeg tenker på alle de forventningsfulle publikummerne som ønsker å besøke en slik messe og som lever og ånder for denne bransjen, sier Bjørn Magnussen til YrkesBil.no.
Messen, som skulle bli den 10. i Magnussens regi, var planlagt å avholdes fra torsdag 31. august til lørdag 2. september.
Håpet på 10.000 besøkende
Ifølge arrangøren har «et solid tresifret antall utstillere» meldt seg på til messen, som i år skulle flyttes tilbake til Gardermoen etter at den i 2015 ble arrangert på Hellerudsletta.
– Alt var egentlig klart og det lå til rette for en messe hvor jeg håpet på et besøkstall i nærheten av de beste messeårene vi har hatt på Gardermoen, med rundt 10.000 deltakere. Men så fikk jeg beskjed fra Scania og Volvo om at de takker nei til å delta, og da ser jeg meg nødt til å avlyse, forteller Magnussen.
– Jeg synes det er skuffende at de ikke vil prioritere å delta på et slikt arrangement som er ment å være samlende og positivt for hele bransjen, noe transportbransjen trenger, legger han til.
– Er det ikke mulig å arrangere messen uten at de to lastebilmerkene er representert, slik som i 2015?
– I Norge utgjør Volvo og Scania 80 prosent av lastebilmarkedet, og de har også de største tilhengerskarene av fans. Uten de to merkene er jeg redd det vil være vanskelig å skape stor oppslutning om messen, og det er grunnen til at jeg nå velger å avlyse og har informert alle påmeldte utstillere om det, sier Magnussen.
– Hvordan har reaksjonene hos de påmeldte utstillerne vært, på meldingen om at messen avlyses?
– Jeg har fått tilbakemeldinger om at det er dumt og trist at det ikke blir noen messe, sier han, men utelukker samtidig ikke at det kan bli arrangert messe på Gardermoen i 2019.
– Gardermoen ligger der, og hvis bransjen vil så kan vi ta opp igjen tråden senere, sier Magnussen.
Prioriterer andre aktiviteter
YrkesBil.no har vært i kontakt med Norsk Scania og Volvo Norge, og spurt hva som er grunnen til at de har takket nei til å delta på Transportmessa 2017.
– Vi er midt inne i en stor lanseringsperiode for vår nye modell. Utrullingen av den nye bilen vil pågå gjennom hele året og vi har laget flere opplegg rundt dette som vi prioriterer å bruke tid og ressurser på. Da passet det ikke inn i våre planer å delta på denne messen i år. For øvrig brukte vi også betydelige ressurser på transportmessen i Lillestrøm i fjor, sier branding- og kommunikasjonsdirektør John Lauvstad i Norsk Scania.
– Vi har valgt å takke nei til å delta på denne messen etter en helhetsvurdering av aktivitetene våre i 2017. Vi la ned store ressurser i transportmessen i Lillestrøm i fjor, og prioriterer i år mer målrettede og dedikerte Volvo- og Renault-arrangementer. Blant annet skal vi ha et arrangement før sommeren med fokus på anleggssegmentet, sier strategi- og kommunikasjonsdirektør Bjørn Sverre Erikstein I Volvo Norge.