-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Dekktesten som gikk nedenom
Golsfjellet og Tisleifjorden er et eventyr for bilkjøring og testing på vinteren. Men her gikk det galt!
Denne dekksaken er ikke ny, men vi publiserer den som en hyllest til sterk innsats, gode bilder - og kanskje til et snev av ettertanke nå i vinterovergangen.
I omslaget på CDen med disse bildene har daværende infosjef Frank Tonås i Bilia skrevet: ”Nå kan vi spøke med det, men da det sto på var det alvorlig nok!”.
Tisleifjorden 3. februar 2001. Nydelig vær, 30 minusgrader, kontrollmålt is. Per Svendsen i daværende Isbergs Bilia Last og Buss har ingen rimelig grunn til bekymring. Fjorden er brukt til vinetrbilkjøring uminnelige tider, og anledningen var betimelig, et kundearrangement med dekktesting av i regi av Volvo og Michelin.
Da gikk det plutselig et søkk gjennom den 14 tonn tunge FM7en fra Volvo. Og før Per fikk sukk for seg så han mot himmelen i 30 graders vinkel. Han tenkte neppe da spesielt over at det var 25 meter til bunn der han sto, ut ville han uansett!
Les også kommentar: Ny dekkmerking mot sin hensikt på vinterdekk?
Heldigvis for alle involverte stoppet også ferden der. Bilen ble hengende på foraksel og øvre del av skapet bak. Så langt så vel. Men bilen skulle helst opp igjen.
Innen Forsvaret tok seg av den jobben uken etterpå, så hele åstedet mer ut som en kunstnerisk installasjon. En bunnfrosset sådan. Men opp kom bilen, og etter tining kunne Oppland Tungbilservice på Fagernes konstatere at bortsett fra mindre skader var bilen fin, og motoren gikk som en klokke.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no