-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Punktum for MAN-korrupsjon
Nåværende sjef for Volvo personbil, Håkan Samuelsson, har hatt en gammel korrupsjonssak hengende over seg etter at han sluttet som toppsjef hos MAN i 2009.
BETALING. OG BETALING: Omtrent samtidig med at Samuelsson sluttet som toppsjef i MAN i 2009, gikk konsernet med på å betale 150 millioner euro for å avslutte en sak om påstått korrupsjonspraksis i årene 2002 til 2009.
Det var en av de større korrupsjonssakene i Tyskland. Hele 59 MAN-kontorer og 7 private hjem ble raidet av politiet i forbindelse med forundersøkelsene.
Men det ble, viste det seg, ikke slutt med det. I fjor startet en rettsinstans i München igjen en undersøkelse rettet mot den tidligere sjefen.
En tidligere sjef for MANs revisorer hadde nemlig fortalt myndighetene at han, allerede i 2006, hadde informert Håkan Samuelsson om at det var «en mulig korrupt praksis» på gang i forbindelse med en avtale i Slovenia.
Nå er endelig den saken også avsluttet. Ved at Samuelsson betaler 500.000 euro til veldedige formål lukker den tyske retten bøkene.
- Helst hadde jeg tatt rettssaken, sa Håkan Samuelsson, men det er ikke forenlig med min nåværende rolle i Volvo. Dessuten har jeg lyst til å tenke tilbake på Tyskland med forholdsvis gode minner.