-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nissan lanserer Navara med sordin
Nissan slår ikke på stortromma når de lanserer nye Navara i september. Det blir en introduksjon i all stillhet og fullt trøkk blir det ikke før Nissan selv overtar distribusjonen fra årsskiftet.
Det er stor interesse for den nye pickupserien Navara som Nissan lanserer i september. Bilene produseres i Spania og programmet er komplett - og det eneste Nissan ikke får til er en kombimodell.
Norske myndigheter krever at skal en pickup være kombinert bil, må lasteplanet være minst 1,70 meter. Navaras er 20 cm for kort - og fabrikken har sagt nei til at det blir forlenget i Norge. Dermed blir det ingen kombinert bil. Det ergrer enkelte forhandlere særlig når Toyota forlenger planet på sin nye HiLux slik at den blir kombinert bil.
Introduksjonen av Navara blir gjort med sordin. Adm direktør i Nissan Norge Tor Erling Halvorsen sier at de ikke ser noen som helst grunn til at de skal bruke masse penger på lansering av en ny modell "når det bare er noen få måneder til vi slutter som norsk importør av Nissan".
For fra årsskiftet avvikles dagens importselskap (eiet av Marubeni) og Nissan overtar selv distribusjonen - ikke bare i Norge, men i hele Norden. Med bare noen få måneder igjen av kontrakten vil ikke Nissans norske importør bruke mer penger enn strengt nødvendig. Det har også vist seg tidligere at nye populære Nissan-modeller har solgt utrolig godt uten at det er brukt stortromme ved lansering.
- Vi solgte meget godt av både X-Trail og Pathfinder uten at vi kjørte de store reklamejippoene, sier Halvorsen. Det ser ut til at gode biler ofte selger seg selv.