-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rivian på plass hos Amazon
I disse dagene ruller de første Rivian-modellene ut, med uniform fra Amazon Prime. Med tiden skal det bli 100.000 av dem.
Etter å ha testet protypene i mer enn et år, forteller nå Amazon at de første varebilene fra Rivian er på plass i ti amerikanske byer.
Nashville, Chicago, Seattle og Baltimore er blant de som skal få ta del i disse moderne transporterne i første runde. Før året er omme skal imidlertid 100 byer ha dem, og nettverket skal stadig utvides.
Amazons CEO kalte det en ‘milepæl av dimensjoner’ at de nå var kommet så langt at de kunne begynne å rulle ut kjempebestillingen.
– Å kjempe mot klimaendringene krever hele tiden innovasjon og at vi gjør noe. Amazon stiller opp sammen med andre selskaper som deler vårt ønske om å finne nye metoder slik at vi kan minimere påkjenningen for miljøet, sa Andy Jassy, Amazons CEO.
Amazon tok den første kontakten med helt ferske Rivian i februar 2019, en kontakt som snart ble konkretisert i en bestilling på 100.000 biler.
Litt av en utfordring for en nystartet bedrift som egentlig hadde tenkt å satse på R1T – en pickup, og R1S, en terreng-kyndig SUV.
Amazon ville også kjøpe en del av Rivian, og det inspirerte åpenbart Ford til også å kjøpe. En periode hadde de 1,2 milliarder dollar investert i selskapet, sammen med store planer om felles utvikling og produksjon.
Ford hare senere bestemt seg for å gjøre dette på egen hånd, men eier fremdeles nesten 10 prosent av aksjene. Som forresten er ca. 66 % lavere enn for et år siden, men som styrket seg med 4-5 % da Amazon fortalte at nå gikk bilene.
Det er bare noen dager siden vi fortalte om Canoo med Walmart logo. Og i disse dagene har Fed Ex fått de første varebilene fra GMs Bright Drop. Samtidig har postverket reagert på kritikk og bestemt at 40 prosent av de kommende transportbilene (inntil 160.000!) skal bli batterielektriske.
BlueWave Consulting sier at el-truck markedet allerede har nådd $ 21,4 mrd. (i fjor) og vil få en 14,6 prosent årlig vekst frem til 2028 der den har nådd $ 42,3 mrd. Deretter vil den fyke rett til vers.