-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Amarok leker muskeltruck
Det sier seg selv at også Amarok vil være med når slekta rocker ved østerrikske Wörthersee denne helgen.
R-Line er det offisielle navnet på Volkswagens stylingpakker. Nå føyer de til et nytt R-begrep, den bola Amaroken som er med på GTI-festen i Østerrike denne helgen kaller seg R-Style.
Denne spesielle modellen dreier seg selvfølgelig litt om ekte muskler, men det meste er stylingdetaljer, som – om de ikke finnes i dag – sikkert vil bli gjort tilgjengelige gjennom VW-katalogen, før andre styling-leverandører kaster seg på denne vogna.
Det største inntrykket gjør 6 cm bredere skjermer som er der for å gi plass til 22-tommerne som er påført 295/35 performance-dekk. Dessuten har vi et utvalg front- og hekkskjørt, side-skjørt, spesielle fangere og en slags diffuser bak som inneholder twin-rør. Og selvfølgelig LED-lys rund baut.
For å gi utseendet litt troverdighet har man lagt oppi en 3-liters TDI-motor som gir 272 hester og 600 Nm. Automaten byr på 8 trinn og det hele skal få bilen til hundre på 7,9.
Men som amerikanske nettsteder skriver (og USA og Canada er faktisk et av de få områdene i verden der Amarok ikke selges), en 20 år gammel GMC Cyclone ville ledd av disse prestasjonene og kalt bilen for søt.
Men her i Europa ser den i hvert fall ut som tilnærmet alvor.
Innvendig er det selvfølgelig også gjort mye, sportsseter og et helt annet dashbord, men jeg tror at den detaljen jeg liker best er den nesten-spoileren som bygger ut bak taket og ut over planet. Med seter bak der i vinden, og med en skikkelig takluke som kunne løftes ut, hadde du hatt en Targa som ut-targatet alle Targaer.
Men det er dessverre åpenbart at det ikke var akkurat det designerne hadde sett for seg. Mitt forslag hadde imidlertid passet glitrende til en utagerende Wörthersee-festival.
LES OGSÅ: