-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Amarok i militærklær
Hva er militærets Genève-utstilling? Jo, Eurosatory i Paris. Der møtte vi Amarok i Giv Akt! Versjon.
Det var Rheinmetall som hadde tatt med seg eksempler på hva de kan gjøre med denne fleksible VW-trucken.
Rheinmetall er en ikke ukjent produsent av militært materiell med historie tilbake til 1890 og med en produktportefølje som har strukket seg fra lette håndvåpen til tunge tanks.
Ikke underlig, kanskje, at det er de som har tatt Amaroken under behandling, dette blir så å si fabrikk-opsjon. I dag heter den nemlig Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH og MAN er som kjent en liten nyttebilblomst i den store VW-Gruppe buketten.
Så fra å være blitt en cruiser-truck, med praktiske anlegg, er den blitt en Light Multi-Purpose Vehicle for militært bruk.
Rheinmetall har mengder av utstyr og materialer som de kan hente frem for å konfigurere bilen helt etter kundens ønske og behov.
Grunnlaget er imidlertid hele tiden en solid firehjulsdriver med et stort utvalg motorer og transmisjoner, og med et så fleksibelt påbygg at her kan det for eksempel velges mellom god lasteplass eller et interiør stort nok for fire fullt utrustede soldater.
Armeringemuligheter er det, selvfølgelig, og det er geværstativer og radioutstyr og maskingeværfester (også motordrevet) og granatkaster og forsterket opphengning og modifiserte chassis så langt øyet kan se.
Så her har du et kommunikasjons- eller kommando-senter, en patruljebil eller en ganske aggressiv mobil enhet – og kanskje også andre enn militæret kan tenkes å være interessert. Rheinmetall har i hvert fall gjort mye ut av denne presentasjonen.