Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok

Amarok med automat

Volkswagen Amarok kommer med automatgir etter sommeren. Dessuten blir versjonen med dobbel-cabin produsert i Hannover.

Publisert

Volkswagens pickup Amarok, som hittil bare har hatt manuell girkasse, kan leveres med automatgir etter sommeren. Pristillegget blir ca. 23.000 kroner. Her handler det ikke om DSG-kasse, men om en åttetrinns automat med momentomvandler.

Dette er i prinsippet den samme girkassa som benyttes i Touareg, og dermed kan bilen trekke 3,2 tonns tilhengervekt, 200 kg mer enn med manuell girkasse.

Annen motor
En annen endring i Amarok-programmet er at motoren med 163 hk blir fjernet, og isteden kommer en ny 180-hester inn. Dette betyr en prisøkning på ca. 7000 kroner. Den minste motoren med 122 hk vil fortsatt stå på programmet.

Nytt er det også at Amarok blir produsert i Hannover fra uke 22, ikke bare i Argentina.

Det er biler med dobbel-cabin som skal produseres i Hannover, mens singel-cabin – som Volkswagen-folket gjerne kaller Extended cabin fordi den har noe mer plass bak setene enn en vanlig singel-cabin – fortsatt vil komme fra Argentina.

Mer 4Motion
Et nytt tilskudd til 4Motion-programmet hos Volkswagen er varebilen Crafter. Den blir utstyrt med «ekte» firehjulsdrift med lavgir og differensialsperrer, og leveres for enten 3,5 eller 5 tonn tillatt totalvekt.

Det er standard med sperre både på fordelingskasse og bakakselen, og den kan leveres med sperre på forakselen som ekstrautstyr.

Under panseret sitter den velkjente 163 hk TDI-motoren med et dreiemoment på 400 Nm fra 1800 omdr./min. Bilen kan leveres med kort, middels eller lang akselavstand.

Crafter 4Motion blir forholdsvis dyr, og det er derfor foreløpig uvisst om den norske importøren vil ta den inn.

Powered by Labrador CMS