-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Amarok blir europeisk
Volkswagens nye pickup har en fin kombinasjon av nytte og komfort. Men tysk, det er den langt ifra.
Amarok var den klare vinneren av vår store pickuptest for halvannet år siden, og ikke overraskende er den godt mottatt i markedet.
I sitt første hele salgsår, 2012, var det kun etablerte Toyota Hilux som slo Amarok i pickup-klassen med 962 mot 680 biler i følge registreringsstatistikken fra OFV.
Så langt har de norske Amarok’ene måttet gjennom en lang sjøreise før de kom til landet, modellene er nemlig produsert i Pacheco i Argentina.
Men nå skjer det endringer, heretter skal pickupen også produseres ved VWs gigantiske anlegg i Hannover. Derfra skal det hver dag rulle 185 Amarok av samlebåndet, tilsvarende en årstakt på 40.000 biler for markedene i Europa og Afrika.
Med produksjon i Hannover vil ventetiden bli kortere for europeiske kunder. Amarok SingelCab skal fortsatt produseres i Argentina, og fabrikken skal fortsatt produsere de andre variantene for markeder i Latin-Amerika og Australia.
VW-fabrikken i Hannover har lange tradisjoner med å produsere nyttekjøretøy. Siden 1956 er fem generasjoner av VW Buss levert fra fabrikken med til sammen 8,5 millioner av modellvariantene Transporter, Caravelle, Multivan og California.
I tillegg er om lag én million av LT, Taro og MAN-G lastebiler produsert ved fabrikken som også har levert noen titusener Beetle og en rekke skreddersydde biler basert på Multivan.
Fabrikken i Hannover er meget effektiv, har høy kapasitetsutnyttelse og er godt egnet til å produsere flere modeller samtidig. I tillegg til nyttekjøretøyene og nå Amarok, leverer fabrikken også ferdig lakkerte karosserier av Porsche Panamera.