-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fortsatt overskudd - men laber oktober
Etter september lå nyttebilregistreringene i Europa fremdeles 20 prosent foran fjoråret ifølge ACEA. Etter oktober er forskuddet spist opp. Akkumulert er vi nå like under 15 prosent i forhold til 2020.
Det er forhåpentlig ikke nødvendig å presisere at det betyr at også oktobersalget sank. Den mikroskopiske trøsten er at mens september sank med 18,7 prosent nøyde oktober seg med en nedgang på 16,6 prosent.
Hvis vi gjør som vi pleier og ser på de lette først, det vi kaller varebiler under 3,5 tonn, er nedgangen i EU14+EFTA+UK på 16,6 prosent, mens vi fremdeles er nesten 15 prosent foran, akkumulert. Forresten fjerde måned på rad i en bratt nedoverbakke.
De tyngste, de over 16 tonn, lider ikke på samme måte. I EU-området endte de faktisk ‘bare’ 4,5 prosent under oktober i fjor og akkumulert har de et forsprang som sikkert vil holde seg positivt, om ikke like høyt, året ut: akkurat nå på 24 prosent.
Det hører med til den historien at i EU var det nesten ikke nedgang for de tyngste i september – minus 1,8 prosent! oktober ble litt tristere.
Og enda tristere i hele området. Der er nedgangen på 11,9 prosent. Først og fremst takket være UK som har en nedgang på solide 24,5 prosent. Samlet ligger akkumulert fremdeles 14 prosent foran 2020.
La oss til sist ta alle bilene over 3,5 tonn.
Der kommer EU opp med en nedgang på 7,5 prosent i oktober. Men med UK på minus 30 blir det resultatet for det samlede området en minus på litt over 15 prosent.
Eller med 21.709 mot 25.706 - temmelig nøyaktig 4.000 biler færre enn i oktober i fjor.
Akkumulert er vi 10,7 prosent foran.
Det er forresten verdt å merke seg at alle de små EU-nasjonene bidrar ganske positivt nå. Mens nedgangen for de over 3,5 tonn altså var 15,5 prosent for EU14+EFTA+UK var den nede på 10,9 prosent for hele EU+EFTA+UK
Du finner hele statistikken her.