-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny, stor elvarebil fra Maxus
e-Deliver 9 er leveringsklar fra april 2021.
Maxus har det seneste året gjort seg bemerket i det norske markedet for elektriske varebiler.
e-Deliver 3 ble lansert i fjor, og ble registrert i 684 eksemplarer, ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken. I årets første måned er det registrert 105 eksemplarer.
Nå lanseres e-Deliver 9 som skal overta for EV80. Den nye modellen har rekkevidde fra 296-353 km (WLTP kombinert/urban), avhengig av hvilken størrelse og batteripakke man velger.
e-Deliver 9 ser adskillig mer moderne ut enn forgjengeren, og har klare likhetstrekk med Ford Transit 2T. Om det bare er Maxus-designerne som er fan av varebilen fra Den Blå Ovalen, eller om produsentene har noen form for utveksling har vi imidlertid ikke klart å bringe på det rene.
Uansett plasserer modellen seg størrelsesmessig i samme segment som forgjengeren EV80. e-Deliver 9 er tilgjengelig i to forskjellige størrelser: 9,7 m³ og 11 m³.
Velger du 11 m³ varerom har du mulighet for tre forskjellige batteripakker (51,5 kWh, 72 kWh og 88,55 kWh), velger du 9,7 m³ varerom har du mulighet for to forskjellige batteripakker (51,5 kWh og 72 kWh).
Nyttelast på opptil 1.200 kg, hengervekt på 1.500 kg og bakdør med lav innlastningshøye som kan åpnes 236 grader, er noe av det som skal lokke norske yrkesbilbrukere.
Velger du bil med batterikapasitet på 51,5 kWt eller 72 kWt skal bilen ifølge importøren lade fra 20%-80% på 36 minutter, mens batteripakken med 88,5 kWt skal kunne lade fra 20%-80% på 42 min.
På innsiden finner du blant annet en 10.1-tommers infotainementskjerm, 4 høyttalere, ryggekamera og tre seter.
El-varebilen leveres med ADAS (Advanced driver-assistance systems) sikkerhetspakke som standard. Dette inkluderer blant annet adaptive cruise control, blindsonevarsling, filskiftevarsling, nødbrems-system, seks airbager, kollisjonsvarsling og elektronisk stabilitetskontroll.
Med en pris som starter på 549.900 kroner plasserer e-Deliver 9 seg et stykke under nærmeste konkurrent, Volkswagen e-Crafter som starter på 584.900 kroner.