-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Land Cruisere på strøm
Toyota Land Cruiser er vel noe av det mest robuste og fossile man kan tenke seg. Allikevel har en tysk spesialist bygget den om til strøm. Foreløpig bare til utvalgte oppgaver.
Tyske Huber Electric jobber først og fremst med elektroniske reguleringssystemer men har også bygget om en og annen bil til batteri-elektrisk drift. De har også for eksempel jobbet sammen med engelske GKN.
All-Twinster Plug-In hybrid, en modul drivenhet, er en hyllevare de to har utviklet sammen.
Den Land Cruiseren de har bygget om var ment for ett spesielt formål, dypt under jorden, og for en spesiell kunde som jobber dypt nede i gruver. Noe av det samme som den elektriske Hiluxen, bygget om av nederlandske Tembo, som Arctic Trucks vil selge i det norske markedet.
Run-E Electric Cruiser heter den nye versjonen av Land Cruiser fra Huber Electrics som er utstyrt med en 90 kW (og 1.410 Nm) sterk motor. I landeveisutgave gjør den 130 km/t og rekkevidden med en batteripakke på 35 kWh er 150 km.
Men landeveisutgave av den finnes ikke enda.
Bilen er riktignok TÜV godkjent rund baut, og har enkelt-godkjenning fra tyske myndigheter. Men i Tyskland er det mer aktuelt å gi den en såkalt LOF-godkjenning (Land- und Forstwirtschaft) – altså en slags traktor.
På lukkede områder er det fritt fram og Huber sier at i terrenginnsats gjør den 80 – 100 km. mellom hver lading og at den kan klare 15 prosent stigning med 35 km/t.
Man skal åpenbart ha veldig lyst på et slikt verktøy, eller ha veldig behov for det – for billig er det ikke.
Håndbygget er den. Og det finnes jo dessuten utstyrs- og opsjons-muligheter her. Men som en grov antydning av hvilken retning det går i, antyder Huber en stykkpris på rundt 100.000 euro.