-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Twizy mot bikkjemøkk
I Berlin er det registrert over 100.000 hunder. Det kan bli mer enn 50 tonn bikkjemøkk daglig. Mye blir liggende tilbake.
Tretminen, kaller berlinerne dette. Altså landminer som eksploderer når du trår på dem.
Og da er det kanskje ikke så rart at da det ble satt inn noen nye kjøretøy for å fjerne en del av disse minene ble de øyeblikkelig døpt TretminenFerraris.
Ikke veldig Ferrari egentlig. Men Berliner Stadtreinigung lot Niederberger, en stor gruppe som jobber med rengjøringsutstyr, utstyre fire Twizyer med et anlegg som er egnet til å fjerne minnene.
Det dreier seg om en stor beholder montert bak på dette lille elektro-dingsen og et langt sugerør, som sjåføren betjener med armen ut av vinduet – som ikke finnes.
Her er det bare en slags halvdører. Øverste del er helt åpen slik at det er lett for føreren å ta en hånd på rattet og en på røret. Mellom røret og beholderen bak er det en skikkelig støvsuger, av den typen som Niederberger utviklet for arbeid når man skulle gjøre store bygg rene på utsiden.
Problemet er at der var det greit å drive støvsugeren med en bråkete totaks motor. Det er det ikke i Berlin. Innbyggerne i Spandau har klaget meget på at de lydløse elbilene skulle lage så mye støy. Men ingen klager på resultatet. Daglig lander det fem tonn møkk i Twizyenes støvsugerposer.
Rutene er på max. 75 km, så det er ingen problemer med Twizyens begrensede rekkevidde.