-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Elektrisk varebil fra Australia
Det begynte med en liten varebil på under fire meter. Nå er den også blitt en pickup og en liten personbil.
Dette er ikke den type bydistribusjonsbil Enova akkurat premierer.
Med 18 kW er den milelangt fra vår lavutslippsvokters idealer, men man skal ikke se bort fra at det kanskje er en slik våre urbane distributører kanskje kunne tenke seg.
ACE heter selskapet som har rullet ut en serie elbiler som ser ganske attraktive ut.
Kompakte, med mer enn nok krefter til å klare seg i en vanlig urban jungel (motoren har er korttidsytelse på inntil 45 kW) og med vekt- og volum kapasitet som møter mange transportørers krav.
500 kg nyttelast og en påstått rekkevidde på 200 km fra 23,2 kWh, burde være nok for mange.
Problemet er selvfølgelig pris. I Australia snakkes det om litt over AU$ 40.000 der en Caddy koster 25.000.
Men med meget lavere driftskostnader (loves det) og med incitamenter på nullutslipp ser ikke den optimistiske produsenten bort fra at dette burde kunne gå.
I dag produserers blant annet karbon-karosseriet i Kina men målet er å sikre at minst 50 prosent av hele bilen kommer fra Sør Australia, og at man fra 2025 er oppe i en produksjon på minst 15.000 Ace-biler per år.
Da vil også en liten Ute og en personbil være inne i bildet.