-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
10 millioner nyttekjøretøy
8. mars 1956 startet produksjonen av Volkswagens nyttekjøretøy i Hannover. På dagen 63 år senere rullet kjøretøy nummer 10 millioner av produksjonslinjen – en 9-seters T6 Caravelle.
Bilen donerte fabrikken til en stiftelse for pleie av syke barn, og overrekkelsen av den røde og hvite 9-seteren ble gjort av fabrikkdirektør Thomas Hahlbohm og bedriftsrådsleder Bertina Murkovic, sammen med dr. Thomas Sedran, styreleder for Volkswagen Nyttekjøretøy.
Mottakere var sjefslege ved «Hannover Auf Der Bult» barnesykehus, professor Olga Kordonouri, sekretær for sykehusstyret Amelie von Schintling-Horny, og sykehusklovnen «Socke».
Sedran understreker at fabrikken forbereder seg på fremtiden:
– Nå omorganiserer vi fabrikken, med nye produkter og en ny forretningsmodell, utalte Sedran.
– Vi gratulerer Volkswagen Nyttekjøretøy med denne milepælen, og det er en stor glede å motta denne Caravellen på vegne av våre pasienter, sa Amelie von Schintling-Horny.
Hun fortalte videre at minibussen vil gjøre det mulig å ta med pasientene på utflukter, noe som er viktig for behandlingen. I tillegg vil kjøretøyet gi grunnlag for et nytt behandlingsprogram ved sykehuset, der spesialister fra dermatologiavdelingen kan følge opp pasienter med alvorlige hudlidelser med hjemmebesøk.
– Det har ganske enkelt ikke vært mulig å få til tidligere, sa Schintling-Horny.
I tillegg til generasjoner av T-seriebiler, varebilen LT, og pickup-en Taro, ble i en periode også den legendariske «Bobla» produsert ved fabrikken.
I dag produseres T6 – snart den oppdaterte T6.1 – og Amarok i Hannover. Rundt 15.000 mennesker er ansatt ved fabrikkanlegget, som er merkets hovedkvarter.