-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Streetscooter øker produksjon og blir engelsk melkebil
Den fikse, tyske el-transporten Streescooter, som Deutsche Post produserer selv i protest mot at bilfabrikkene ikke fikk ut fingeren, har fått et nytt produksjonsanlegg. Og har solgt 200 biler til England.
Streetscooter har vært produsert av den tyske Posten siden 2013, som en ren protest siden bilindustrien ikke kunne levere mindre elektriske transportere, slik Posten ønsket.
De forteller selv at de har tatt i bruk 6.000 av disse bilene siden start og at de nå har kjørt mer enn 26 millioner kilometer.
Til nå har bilene vært produsert i Aachen, der man har en teoretisk kapasitet på 10.000 biler. I disse dager åpnes et nytt anlegg i Düren, der man også vil kunne produsere 10.000 biler når virksomheten er på topp. Foreløpig ser man seg om etter 250 nye montører.
LES OGSÅ: StreetScooter snuser på Norge
Den skal bygges i flere versjoner, også som rent chassis. Den versjonen begynner å bli interessant for mange. Blant annet et firma som heter Paul Nutzfahzeuge som legger egne påbygg på bilen, skreddersydd for for eksempel kommuners behov.
Den som Milk & More skal bruke er imidlertid standardutgaven med 8 kubikk-kassen. Og dermed er vi tilbake til en stolt engelsk tradisjon, med de klassiske milk floats.
Nå er nok imidlertid Street Scooter bedre egnet til å følge trafikken enn de gamle, men de skal ikke bygges om, slik at rattet er på fortaussiden og føreren bare kan hoppe ut.
Milk & More har en halv million kunder som i snitt får 3 et-eller-annet med hver levering. Halvannen million leveringer hver dag!
Og noe av det de leverer er gammeldagse flasker med melk. Åpenbart en del av bærekraft-strategien. 90 % av melkekundene kjøper den i pint-flasker. 100 millioner glassflasker hvert år, hver brukes 25 ganger før de resirkuleres.
Milk & More har foreløpig bestilt 200 av disse tyske bilene og har så langt investert £ 6,5 millioner i dette prosjektet. Da dreier det seg både om biler og om ladere.