-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
ABB og BYD til Unibuss
ABB skal levere ladeinfrastruktur og BYD skal levere elbusser til Unibuss i Bærum og Oslo.
ABB leverer både depotladere på 150 kilowatt (kW) med ladebokser slik at alle busser kan tilkobles samtidig, og en pantograflader på 300 kW. Ladestasjonene installeres på Furubakken bussanlegg på Bekkestua.
De elektriske bussene som skal settes i drift neste sommer leveres av BYD. Bussene er 12 meter lange og har en batterikapasitet på 348 kilowattimer (kWh).
De kan lades med pantograf, som senkes ned på taket, og med kabel, hvor ladepluggen er CCS2 (combined charging system).
– Ruters satsing på elbusser i Bærum er et viktig bidrag for gjøre kommunen klimaklok og mer miljøvennlig. I Bærum vil Ruters mål om kun nullutslippsbusser i 2028 allerede nås i 2025 med den nye Unibuss-kontrakten som sikrer 150 elbusser i 2025, sier Gøran Salomonsen, leder for elektrifisering ved ABB AS i Norge.
ABBs ladere inngår i ABB AbilityTM-porteføljen av oppkoblede løsninger, selskapets forente, digitale tilbud på tvers av ulike bransjer med over 210 løsninger hittil.
Unibuss estimerer at batteribussene vil redusere utslippet av CO2 med 1600 tonn årlig, tilsvarende utslippene fra rundt 800 biler
– Vi valgte ABB som leverandør fordi de tilbyr den beste og mest kostnadseffektive løsningen for dette ruteområdet. Dessuten er ABBs bussladeløsninger kompatible med et stort antall bussprodusenter, sier Øystein Svendsen, administrerende direktør i Unibuss AS.
Elbussene skal kjøre på disse linjene i Vestre Aker:
- 40 Skøyen – Øvre Sogn
- 41 Skansebakken – Røa
- 45 Voksenskog – Majorstuen
- 46 Ullerntoppen – Majorstuen
- 48 Voksenkollen – Tryvann (skibuss)