-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Iveco-rekord i Norge
Iveco Bus har gjennomført sin største bussleveranse i Norge noensinne til Vy Buss AS, tidligere Nettbuss AS.
I alt er det snakk om 217 rute- og forstadsbusser fordelt på tre forskjellige typer. De første bussene har vært i drift fra 30. juni.
Bussene skal trafikkere både Øvre og Nedre Romerike.
På Øvre Romerike har de stasjoneringssted på Eidsvoll, Årnes, Maura, Gardermoen og Ask.
På Nedre Romerike har de nye bussene tilholdssted på Bjørkelangen, Hemnes, Trøgstad, Rømskog og Enebakk. Bussanbudet har en varighet på 8 år med mulighet til forlengelse 1+1+1 år.
Alle bussene er av typen Iveco Crossway, men er i tre forskjellige utførelser. Den største andelen, 110 enheter, er i utførelsen Crossway LE Line laventré klasse 2 i 14,5 meters lengde og med tre aksler (6x2). Disse bussene har 57 sitteplasser og 52 ståplasser og er utstyrt med en Cursor 9-motor på 360 hk.
Ordren inneholder også 67 to-akslede Crossway LE Line laventré klasse 2 på 12,1 meters lengde og Tector 7-motor på 320 hk. Disse bussene har 45 sitteplasser og plass for 39 stående.
De siste 40 bussene er i utførelsen Crossway NF Line klasse 2. Dette er to-akslede busser med normalhøyt gulv i 13,0 meters lengde og med Tector 7-motor på 320 hk. Disse bussene har 49 sitteplasser og 29 ståplasser.
Begge motorvariantene i bussene til Vy buss er fabrikkgodkjent for drift med 100% HVO (hydrert vegetabilsk olje).
Bussene er ifølge leverandøren godt utstyrt. Alt etter hvor de skal kjøre, har noen av dem sandstrøere som kan komme godt med på glatte vinterveier.
Alle bussene har dessuten et nytt og forbedret billettsystem, og de har store TFT-skjermer som gir aktuell informasjon til passasjerene. Passasjerene nyter også godt av USB-uttak for lading av mobiltelefoner.
Et spesielt trekk ved bussene er lys-baren på taket for å gi bedre fjernlys. Mange av bussene vil kjøre i områder med lite vegbelysning, og godt fjernlys bidrar til økt sikkerhet.
Iveco Bus har for øvrig også levert ti elektriske Heuliez leddbusser til Trondheim.